פעוטה בת שנה ושמונה חודשים נמצאה הלילה (בין חמישי לשישי) בסביבות השעה 04:00 לפנות בוקר משוטטת לבדה ברחוב יד לבנים בחיפה, כשרק פיג'מה לגופה. הפעוטה התעוררה משנתה, ירדה ממיטתה והצליחה, איכשהו, לפתוח את דלת ביתה. היא יצאה החוצה, והחלה להתהלך על המדרכה והכביש ברחוב.
רב סמל בכיר יחיאל בדש, קצין במשטרת התנועה של חיפה, טיפל באירוע יחד עם שותפו. הם נסעו ברחוב לכיוון העיר התחתית בניידת המשטרה - אז הבחינו בפעוטה. "תוך כדי הנסיעה ראינו אוטובוס שסוטה וחוסם את נתיב הנסיעה", מתאר רס"ב בדש. "לא הבנתי בדיוק מה קרה. כשהתקדמתי לכיוון, ראיתי תינוקת שרצה באמצע הכביש עם פיג'מה ומוצץ. הנהג ירד מהאוטובוס ורץ לתינוקת. גם אני עזבתי את הניידת והגעתי לשם. אזרח שהבחין במתרחש הגיע גם הוא".
1 צפייה בגלריה
ילד נאבד ברחוב
ילד נאבד ברחוב
רצה בפיג'מה בכבישי חיפה. אילוסטרציה
(צילום:shutterstock)
"היא הלכה על הכביש ובכתה. הרמתי אותה למדרדכה. היא נראתה לי בשלב הזה כבת שנתיים וחצי-שלוש. ניסיתי לשאול אותה שאלות מזהות, אולי תוכל לסמן לי איפה היא גרה, אבל לא הצלחנו לקבל תשובה. היא הפסיקה לבכות ודיווחתי למוקד על האירוע. ביקשתי שיבדקו האם יש מישהו שדיווח על ילדה נעדרת אבל לא היה דבר כזה".
במקביל, דיווח רס"ב בדש לתחנת חיפה כדי שיבצעו בדיקה עם מחלקת הרווחה בעירייה. "עשינו סריקה באזור, אולי מישהו מכיר את הילדה, אבל לא הייתה תשובה. שוטרת סיור שהגיעה למקום לקחה את הילדה אליה וניסתה גם היא לדובב אותה. בהמשך קצין תורן החליט לקחת אותה לבדיקות בבית החולים רמב"ם בעיר, כי לא ידענו כמה זמן היא הייתה בחוץ. היא לא הייתה מוזנחת או עם חבלות".
רב סמל בכיר יחיאל בדש שמצא את הפעוטה ברחוב יד לבנים בחיפהרס"ב יחיאל בדשצילום: דוברות המשטרה
סמוך לשעה 07:00 בבוקר התקשרה תושבת חיפה למוקד 100 של המשטרה ודיווחה כי בתה התינוקת נעלמה מהבית. האם זומנה להגיע לתחנת המשטרה, שם נגבתה ממנה עדות. האם סיפרה כי בזמן שישנה הצליחה בתה לפתוח את הדלת ולצאת החוצה. האם שוחררה יחד עם הפעוטה.
"אני שמח שזה הסתיים כך", ציין בדש, "הילדה הלכה בשעת לילה על הכביש, ויכול היה להיגרם כאן אסון". בבית החולים רמב"ם, מסרו כי הפעוטה נבדקה והייתה במצב טוב.
ממשטרת ישראל נמסר: "שוטר במשמרת הבחין בתינוקת לפנות בוקר. הוא ניגש לילדה, ומשלא הצליח לאתר את האם הוא דיווח לתחנת חיפה, והתינוקת נלקחה לרמב"ם על מנת לבדוק את מצבה הרפואי. כשהאם נמצאה נגבתה ממנה עדות. אין חשד לפלילים, והמקרה הועבר לטיפול הרווחה".