הפרופיל שלהם מורכב וכמעט בלתי אפשרי לעלות על כוונותיהם, אבל כל המחבלים האחרונים, נערים צעירים, שאבו השראה מהרשתות החברתיות שהפכו לפלטפורמה להפצת שנאה.
מ', המחבל שביצע את הפיגוע האחרון במחסום שועפט ושמעצרו הוארך אתמול עד יום ראשון, הוא תלמיד בכיתה ז'. במחנה שועפט סיפרו שהוא ילד רגיל, נורמטיבי, בלי מקרי אלימות בעברו, ושמשפחתו מתעקשת שלא היה מעורב בפיגוע. מאז הפיגוע עלו לרשתות החברתיות סרטונים שלו עם הכיתוב "גיבור המחנה".
מחבל אחר, בן 13 מסילוואן, ביצע את פיגוע הירי בעיר דוד בסוף ינואר עם אקדח ישן שלקח מהבית. בעבר כתב במחברת בית הספר שלו "או ניצחון או שהאדה (להיות שהיד - ע"ח). תסלחי לי אמא, את הולכת להיות גאה בי". אחיו אמר אחרי הפיגוע כי "אחי הוא ילד קטן, זה לא הגיוני שהוא יהרוג אנשים".
בתוכנית טלוויזיה בערוץ מקומי בשכם נשאלו צעירים על שהידים שהשפיעו עליהם, והרוב דיברו על הכבוד ההערכה לחבורת "גוב האריות" ובראשם איברהים אל-נבולסי, כוכבי הרשתות החברתיות, ששרשראות וחולצות עם סמליהם נמכרות במחנות ובערים הפלסטיניות. גם משפחת זביידי ממחנה הפליטים ג'נין, עלקם חיירי (שביצע את פיגוע הירי בנווה יעקב בו נרצחו שבעה בני אדם) ועודאי תמימי (שביצע את הפיגוע שבו נהרגה נועה לזר במחסום שועפט) הפכו להיות השראה לבני הנוער הפלסטינים שרוצים להיות כמותם.
2 צפייה בגלריה
איברהים אל-נבלוסי
איברהים אל-נבלוסי
"גיבורי" המחבלים הצעירים. איברהים אל-נבלוסי
( צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
ג'בריל זביידי
ג'בריל זביידי
ג'יבריל זביידי
השבוע נעצר עוד אח במשפחת זביידי, ג'יבריל, בחשד שעמד מאחורי חטיפת גופת הנער טירן פירו בג'נין, ואתמול עלה לטיקטוק סרטון שקורא לתת למשפחה - שיש בה שהידים ואסירים - את "מפתחות פלסטין".
ובתוך כך, אמש התקבל אישור לגיוס שתי פלוגות מילואים של מג"ב, שמתוכננות להיות מוצבות כבר הערב במזרח ירושלים ועוטף עזה. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר כי הנחה לתגבר את המשטרה בפלוגות המילואים של מג"ב, והוסיף כי "יחד עם זאת, אני חותר להקים משמר לאומי גדול כדי ולהחזיר את הביטחון והמשילות לרחובות ישראל".