העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" פרסם היום (ו') כתבה נרחבת על תוכניתה של ישראל לחסל את מנהיגי חמאס בחו"ל, ובה הוא מדווח מפי גורמים ישראליים רשמיים כי ישראל נערכת להתנקש בהם ברחבי העולם אחרי שתסתיים המלחמה בעזה. לפי הגורמים ששוחחו עם העיתון היוקרתי, קהילת המודיעין הישראלית מתכננת לרדוף את בכירי ארגון הטרור החיים בלבנון, בטורקיה ובקטאר.
2 צפייה בגלריה
חאלד משעל. בינתיים נראה מוגן בקטאר
חאלד משעל. בינתיים נראה מוגן בקטאר
חאלד משעל. בינתיים נראה מוגן בקטאר
(צילום: AFP)
אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט הצהירו כי כל ראשי חמאס הם בני מוות, ב"וול סטריט ג'ורנל" מדווחים כי הגורמים אמרו שהשאלה שבה עוסקים כעת מנהיגי ישראל אינה האם לחסל את בכירי חמאס הפרוסים בעולם, אלא היכן וכיצד. הגורמים הדגישו כי התוכנית ללכוד ולחסל את מנהיגי חמאס שבתוך רצועת עזה מתנהלת כבר כעת.
לפי הדיווח, הגורמים אמרו שחלק מהבכירים הישראלים רצו לפתוח באופן מיידי במבצע לחיסול חאלד משעל ובכירי חמאס אחרים החיים בחו"ל. לדברי אותם גורמים, בכירים ישראלים חשו רצון עז לקדם מבצע שכזה במיוחד בעקבות הסרטון שבו נראו משעל, איסמעיל הנייה ובכירי חמאס אחרים חוגגים יחד את מתקפת הטרור של 7 באוקטובר תוך צפייה בדיווחים עליה בטלוויזיה.
2 צפייה בגלריה
משעל והנייה. "התכנון נמשך"
משעל והנייה. "התכנון נמשך"
משעל והנייה. "התכנון נמשך"
(צילום: AP)
הגורמים הישראליים אמרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי חיסול אנשי חמאס הנמצאים בקטאר עלול לחבל במשא ומתן לשחרר חטופים בשל מעורבותה המרכזית של קטאר בהליך, והחשש מכך תרם להחלטה שלא לצאת מיד למצוד העולמי אחרי בכירי הארגון – אך התכנון נמשך.