תושב פתח תקווה בן 38, החבר בקהילת החרדים הקיצונים נטורי קרתא, נעצר הלילה (בין רביעי לחמישי) בחשד לתמיכה והזדהות עם ארגון טרור והפרת איסור הכניסה לשטחי הרשות הפלסטינית, לאחר שלפי החשד נפגש השבוע עם פעילי טרור בג'נין, יחד עם חברים נוספים בקהילה.
תיעוד של ביקור החשודים בג'נין פורסם ברשתות החברתיות מוקדם יותר השבוע, ובעקבותיו נפתחה חקירה בתחנת משטרת בית שמש שבמחוז ירושלים. כאמור, החשוד נעצר בביתו במהלך הלילה, והמשטרה ביקשה היום מבית המשפט השלום בירושלים להאריך את מעצרו, בטענה כי המעשים המיוחסים לו מקימים עילה של מסוכנות, וכן עקב חשש כפי ישבש את החקירה.
1 צפייה בגלריה
עם דגלי פלסטין: נטורי קרתא מפגינים למען הכרה ברש"פ כמדינה משקיפה באו"ם. ארכיון
עם דגלי פלסטין: נטורי קרתא מפגינים למען הכרה ברש"פ כמדינה משקיפה באו"ם. ארכיון
עם דגלי פלסטין: נטורי קרתא מפגינים למען הכרה ברש"פ כמדינה משקיפה באו"ם. ארכיון
(צילום: EPA)
סנגורו של החשוד טען בדיון כי "מרשי הלך לג'נין רק כדי להביע סולידריות, לא הזדהות, לאחר שבשנה האחרונה נהרגו בעיר המון אנשים. מדובר במעצר פוליטי, כדי להרתיע ולמנוע מאנשים שלא יעיזו להביע סולידריות עם הפלסטינים. אני מבקש מבית המשפט לשחרר את מרשי, ולו לצמצם באופן משמעותי את ימי המעצר. החזקת דגל פלסטין לא מהווה עבירה של הזדהות עם ארגון טרור. מדובר בהזדהות עם העם הפלסטיני". עוד טען כי לבית המשפט אין סמכות לדון בבקשת מעצרו, שכן בקשות מעצר הנוגעות לצו הוראות הביטחון ביהודה ושומרון נידונות בבית משפט צבאי.
בית המשפט ציין כי הטענה בנוגע לסמכות בית הדין "איננה משוללת יסוד", אך מאחר שמעשיו של החשוד, בהם מגע עם גורמים עויינים, מעלים חשד סביר כי עבר על חוק המאבק בטרור ומייחסים לו מסוכנות, נעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו בארבעה ימים. מהמשטרה נמסר כי החקירה נמשכה, וצפויים מעצרים נוספים בפרשה.
ממשטרת ישראל נמסר: "מחוז ירושלים של המשטרה נאבק במהלך כל ימי השנה יחד עם כוחות הביטחון בפעילי טרור באשר הם, במסיתים לטרור, בתומכי מחבלים ובכל מי שמסייע להם. מדובר בהתנהלות חמורה וחסרת אחריות בניגוד לחוק, שבין אם היא נובעת מאידאולוגיה קיצונית פסולה ובין אם מסיבה של הקצנה דתית או אחרת - היא תטופל על ידינו בנחישות ובאפס סובלנות. בנוסף, נדגיש כי כניסת ישראלים לשטחי הרשות הפלסטינית אסורה ומהווה עבירה ביטחונית מסוכנת שעלולה לעלות בחיי אדם".