בשנה שעברה נורו יריות על ביתם של בני משפחת אבו מדיגם בשכונה 8 ברהט, ירי ממנו נפצעה הבת בת ה-17 באורח בינוני ועדיין מטופלת רפואית. זאת על רקע סכסוך בין פלגים יריבים בתוך משפחתה המורחבת, שהוביל למקרי ירי רבים נוספים. לפני כחודש אלמונים ירו שוב לעבר ביתם ורכבם וגרמו לנזק ללא נפגעים. המקרה תועד חלקית במצלמות האבטחה וטרם דווח על מעצרים.
2 צפייה בגלריה
חורי הכדורים בביתו ורכבו של פאיז אבו מדיגם
חורי הכדורים בביתו ורכבו של פאיז אבו מדיגם
הכדורים בביתו ורכבו של נאיף אבו מדיגם
אז, בנובמבר אשתקד, אושפזה הבת בבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם סיפרה כי זו לא הפעם הראשונה שהיא חווה ירי על ביתה. "אין לי אמונה במשטרה", אמרה אז. "אני לא רוצה שהם יבואו לחקור אותי. אין לי ביטחון".
האב נאיף אמר היום כי במשפחתו חיים בסכנה תמידית לאור האלימות שלא נגמרת. "עוד לא התאוששנו מהמקרה הראשון ואז חטפנו עוד ירי נוסף לפני כחודש ולצערי עד היום לא עצרו חשודים", אמר נאיף. "לא מבין עד מתי נצטרך לסבול אלימות ופשיעה ללא הפסקה. גם האירוע השני יכול היה להסתיים בפגיעה או ברצח".
2 צפייה בגלריה
הנערה שנורתה ברהט לצד אביה בבית חולים סורוקה
הנערה שנורתה ברהט לצד אביה בבית חולים סורוקה
נאיף ובתו שנפצעה, לפני שנה בביה"ח סורוקה
(צילום: רועי עידן)
הוא הוסיף כי בני משפחתו לא מרגישים בביטחון אישי ולא יופתעו אם ימשיכו לירות עליהם. "הם יודעים שלא יהיו עצורים. אם היה ירי ביישוב יהודי או כדור שנופל אצלם היינו רואים יחס אחר ומעצרים, אבל אצל הערבים תמיד מופקרים ואנחנו צריכים להתאמץ בכדי שנספק לעצמנו ביטחון אישי בזמן שהולכים לישון. גם בחצר לא יכולים לשבת בגלל הירי הפתאומי".
"כרגע אנחנו בחיים ולא יודע מה יקרה בהמשך, ואם זה ייגמר ברצח", אמר בסיום. "התחלנו להרגיש כאילו אנחנו בכלא". במשטרה אמרו כי עם הגשת התלונה נפתחה חקירה לבחינת נסיבות המקרה.
באירוע נוסף בחברון גבר בשנות ה-20 לחייו נורה למוות על ידי אלמונים. מדובר בקורבן ערבי ישראלי תושב הנגב. המשטרה הפלסטינית פתחה בחקירה והרקע ככל הנראה הוא סכסוך אישי.