2 צפייה בגלריה
פקקים סמוך למחלף השלום בעקבות הבולען שנפער
פקקים סמוך למחלף השלום בעקבות הבולען שנפער
פקקים סמוך למחלף השלום בעקבות הבולען שנפער
(צילום: שאול גולן )
לאחר שנחסמה בעקבות פעירת הבולען בעלייה למחלף השלום בכביש איילון מכיוון צפון, חברת נתיבי איילון הודיעה הערב (יום רביעי) בתום הערכת מצב כי רמפת היציאה למחלף השלום לכיוון איילון דרום תישאר חסומה עד מוצאי השבת.
האירוע החריג של פעירת הבולען באיילון, שהתרחש לפני עשרה ימים, נגמר למרבה המזל ללא נפגעים. הטיפול בו החל באופן מיידי, אך חסימת הכניסה לתל אביב הובילה להחמרה משמעותית בעומסי התנועה הרגילים באחד מצירי התנועה המרכזיים בישראל.
בנתיבי איילון ובקבוצת עזריאלי, שהחליטה לממן את עבודות השיקום לכביש, קיוו כי המחלף ייפתח לתנועה בימים הקרובים, אך הערכת המצב העלתה כי לא ניתן לקבוע בוודאות שזרימת המים מאתר העבודות הסמוך לכביש אכן הופסקה.

2 צפייה בגלריה
בולען שנפתח בכביש איילון ביציאה לדרך השלום
בולען שנפתח בכביש איילון ביציאה לדרך השלום
(צילום: נדב אבס)
מנתיבי איילון נמסר כי "הממצאים שהוצגו למהנדסי החברה על ידי חברות הביצוע של חברת עזריאלי, בניסיון לעצור את זרימת המים מאתר מגדל הספירלה - אינם חד משמעיים. אנו נוודא בבדיקות חוזרות בימים הקרובים את יציבות הקרקע, בטרם נחליט על פתיחת הרמפה. לא נתפשר על בטיחות משתמשי הדרך".
בשבוע שעבר בנתיבי איילון היו משוכנעים שהכביש ייפתח תוך 72 שעות לכל היותר - אך תוצאות הבדיקות שנערכו באזור הבולען אילצו את הרשויות להמתין עם ההכרזה למרות שהבור כוסה תוך פחות מיממה. בין הבדיקות שנעשו עד כה נערך ניטור למקטע הכביש שבו נפער הבולען בכדי לבדוק את יציבותו, והבדיקה הורחבה ליתר ביטחון גם למחלפים נוספים בנתיבי איילון.