צעיר בן 19 ושני נערים מאזור נצרת נעצרו בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית (ימ"ר) של משטרת מחוז צפון בעקבות תמיכה בחמאס. כך הותר הבוקר (שני) לפרסום, על רקע הגשת כתב אישום נגד השלושה בגין פעולה בנשק למטרות טרור בצוותא.
לפי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת על-ידי פרקליטות מחוז צפון, החל מ-2022 הפך מובין יונס (19) מהיישוב ריינה לתומך חמאס. במסגרת תמיכתו זו הוא נהג לקבל ולהפיץ ברשתות החברתיות סרטוני תמיכה בחמאס ובפעילותו, לרבות במבצעי פיגועים של ארגון הטרור.
1 צפייה בגלריה
העצורים בחשד לתמיכה בחמאס
העצורים בחשד לתמיכה בחמאס
מובין יונס
ב-5 באפריל, על רקע עימותים בהר הבית, התחולל אירוע של הפרת סדר בריינה. במהלך האירוע, שבו השתתפו עשרות מפירי סדר ובכללם גם שלושת הנאשמים, הוצתו צמיגים וקרשים במטרה לחסור את ציר התנועה.
כמה ימים לאחר מכן תוכננה להיערך ביישוב הפגנה נוספת, גם היא על רקע עימותים בהר הבית. לפי כתב האישום, בהיוודע להם הדבר, קשרו הצעיר ושני הנערים קשר לייצר בקבוקי תבערה. השלושה הצטיידו בבקבוקי זכוכית, בנזין, שמן וחתיכות בד.
יום קודם למועד שתוכנן להפגנה, נפגשו הנאשמים ואחרים וייצרו שישה בקבוקי תבערה. הם העבירו אותם לרכבו של יונס במטרה ליידות אותם בהפגנה שתוכננה להיערך כאמור למחרת. כעבור יממה הגיעו הנאשמים ברכבו של יונס למקום אשר בו הייתה אמורה להתקיים ההפגנה, אך בשל ביטולה שברו הנאשמים את בקבוקי התבערה מבלי שעשו בהם שימוש ושבו לבתיהם.
במהלך החקירה התקבל המידע שלפיו יונס מזדהה עם חמאס. כמו כן התברר כי יונס ושני הנערים צרכו תכנים של חמאס, פקדו כאמור את מסגד אל-אקצא במהלך חודש הרמדאן והשתתפו בעצרות הארגון תוך כדי עטיית דגליו ושירת שירי הלל. בנוסף התברר כי יונס צולם בסרטונים מתוך אל-אקצא בעודו מביע הזדהות עם חמאס. ליונס מיוחסת גם עבירת גילוי הזדהות עם ארגון טרור.

"חמאס פועל לגיוס ישראלים לטרור"

בהודעה משותפת של שב"כ והמשטרה צוין כי "החקירה העלתה תמונה מדאיגה ולפיה נערים צעירים, ערבים ישראלים, סופגים תכנים המגלים הזדהות עם ארגוני טרור ובשל כך מקדמים פעילות ביטחונית חמורה, בעיקר לאור הקלות בנגישות לאמל"ח גם בגילים צעירים.
"ארגון הטרור חמאס ממשיך לפעול להפצת האידיאולוגיה שלו בקרב אזרחי מדינת ישראל ותושביה ובין היתר פועל לגיוסם באמצעות תעמולה המופצת בהר הבית וברשתות החברתיות, במטרה לקדם פעילות טרור בישראל.
עו"ד מארון אבו נאסרעו"ד אבו נסאר
"שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה כל מעורבות של אזרחי ישראל בפעילות המסכנת את ביטחון המדינה, וימשיכו לנקוט אמצעים שעומדים לרשותם על מנת לטפל בנחישות בתופעות הקשורות באידיאולוגיות איסלאמיות קיצוניות, לסכל כל איום ולמצות את הדין בחומרה עם כלל המעורבים".
עו"ד מארון אבו נסאר, המייצג את אחד הנערים, מסר: "מדובר בנער נורמטיבי, איכותי, ממשפחה טובה. הוא מכחיש כל חלק בעבירות הביטחוניות. הוא תלמיד טוב, יש לו שאיפות להגיע ללימודים גבוהים, משפחתו הוכתה בהלם ממעצרו. מבחינתי, בשל חלקו השולי אין עילת מעצר. נפעל לשחרורו".
עו"ד עלא עתמאנה, שמייצג את הנער השני, מסר: "מדובר בנער נורמטיבי שלומד לבגרות ומתכונן להיות סטודנט באוניברסיטה העברית בירושלים בפקולטה לרפואה או הנדסה. הנער כופר בכל כתב האישום".