ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם ראשי הרשויות החרדיות בניסיון לגייסם למבצע חיסונים בבתי הספר החרדיים, ובשיחת זום שערך יחד עם שר הבריאות ניצן הורביץ, שרת הפנים איילת שקד, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, המשנה ליועמ"ש רז נזרי והפרויקטור הקורונה בחברה החרדית, רוני נומה, ביקש מראשי הרשויות להציע רעיונות לזירוז ההתחסנות בבתי הספר שפתוחים כבר קרוב לשבועיים.
2 צפייה בגלריה
בדיקות סרולוגיות לתלמידים בקריית יערים
בדיקות סרולוגיות לתלמידים בקריית יערים
תלמידים חרדים בבדיקות הסרולוגיות עם פתיחת שנת הלימודים
(צילום: גיל יוחנן)
בנט הבהיר לראשי הערים ירושלים, בית שמש, אשדוד, מודיעין עילית, בני ברק, קריית יערים ורשויות נוספות כי על-מנת להוריד את שיעור ההדבקה השאלה המרכזית שנותרה היא איך לחסן בעשרת הימים הקרובים את הנוער החרדי שמעל גיל 12. הוא שאל את ראשי הרשויות לעמדתם על חיסונים בבתי הספר ושאל מה הממשלה יכולה לספק להם כדי שהמבצע יצא לפועל.

שנת לימודים נוספת לצד הקורונה - כתבות נוספות

המשנה ליועמ"ש רז נזרי אמר בשיחה כי מבחינה משפטית ניתן לערוך חיסונים בבתי הספר מרגע ששר הבריאות ומנכ"ל משרדו יחתמו על הצו לפי פקודת בריאות העם. השרה איילת שקד שאלה אם גם במקרה שמנהלי בתי הספר מסכימים הצו עדיין נדרש, ואמרה כי מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד ציינה שהדבר אפשרי.
2 צפייה בגלריה
בדיקות סרולוגיות לתלמידים בקריית יערים
בדיקות סרולוגיות לתלמידים בקריית יערים
מתחם הבדיקות בקריית יערים
(צילום: גיל יוחנן)
שר הבריאות ניצן הורביץ, הביע תמיכה ביוזמה ואמר כי "אין בעיה לחסן בבתי ספר טרם פתיחת השנה, לא מבחינת משרד הבריאות ולא מבחינת משרד החינוך". בתום השיחה הוחלט כי כבר מחר יחתום הורוביץ על הצו שיאפשר את מבצע החיסונים בבתי הספר.
ראש העיר בית שמש, עליזה בלוך, נבחרה להוביל את הפיילוט שבמסגרתו בתי הספר יתומרצו לפי שיעור ההתחסנות. עם זאת, בלוך הציעה לפתוח את המבצע לכל בתי הספר ולגייס את החינוך הממלכתי-דתי ובתי הספר לבנות במגזר החרדי שטרם נפתחו. בנט השיב כי המהלך עדיין לא מתאפשר.