יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ניצחה היום (שני) ברוב מוחץ בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, גברה על מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני ועשתה היסטוריה בכך שניצחה בפעם השנייה ברציפות במפלגת העבודה, לראשונה מאז הונהגה שיטת הפריימריז במפלגה.
2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי בהצהרה לתקשורת לאחר הניצחון בפריימריז לראשות מפלגת העבודה
מרב מיכאלי בהצהרה לתקשורת לאחר הניצחון בפריימריז לראשות מפלגת העבודה
מרב מיכאלי
(צילום: נדב אבס )
מיכאלי השיגה כמעט 83% מהקולות בבחירות בהן אחוז ההצבעה עמד על 43% מתוך כ-36 אלף מתפקדי המפלגה בעלי זכות ההצבעה. ועדת הבחירות המקדימות בראשות השופט (בדימוס) יעקב שמעוני מסרה כי בבחירות השתתפו 15,070 חברי וחברות מפלגה וכי אחוז ההצבעה גדל בכ-35% מהבחירות לראשות המפלגה אשתקד.
מיכאלי קיימה מסיבת עיתונאים לאחר ההכרזה על זכייתה והודתה על האמון המחודש שקיבלה. "הוכחנו שמפלגת העבודה היא כאן, והיא כאן בריצה למרחקים ארוכים. העובדה שזו הפעם הראשונה שהמפלגה בוחרת מחדש ביו"ר שלה מעידה על השינוי העמוק שעשינו", אמרה מיכאלי. "המפלגה היום חזקה ומאוחדת, זו בחירה בנאמנות לדרך שרק התחלנו לקיים. מפלגת העבודה הוכיחה היום שזו מפלגה שרואה מאוד רחוק. מפלגת העבודה לא מוותרת על המדינה".
2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
(צילום: מוטי קמחי)


"לא רצינו את הבחירות האלו, אבל עכשיו שהן כאן נקים ממשלה עוד יותר טובה משזו שהייתה, וזה אפשרי", אמרה מיכאלי. "כולכם יודעים את זה. הרבה יותר מדי זמן המחנה אומר שאם לא נצביע עם הלב ננצח, וזה לא עובד. זה מוביל לייאוש ואז להתפלא כל פעם מחדש שמקבלים מפלגות ימניות ושמרניות. הכוח בידיים שלנו. הרצל הגה את מדינת ישראל. היו הרבה אנשים שחשבו שהוא הזה, הוא אמר- 'אם תרצו אין זו אגדה'. כל הציונות מבוססת על זה. מפלגת העבודה בוחרת באופטימיות, אנחנו יודעים שזה בידיים שלנו".
כל חברי סיעת העבודה חתמו על מכתב תמיכה במועמדות של מיכאלי, שאותו יזם יו"ר הסיעה ח"כ רם שפע. "כולנו כסיעה, בצעד שלא נעשה מזה דורות במפלגת העבודה, תומכים במועמדותה של מרב מיכאלי ומקווים שחברות וחברי העבודה יביעו בה אמון מחודש", כתבו הח"כים. "לפני כשנה וחצי נבחרה מיכאלי לשבת בראש מפלגת העבודה. מאז, פעלה באמונה ובנחישות בלתי נדלים על מנת להחיות אותה. בתקופה זו, נשבה רוח מהפכנית במפלגה, וזו צמחה, שגשגה מחדש וטיפסה להישג של שבעה מנדטים בבחירות האחרונות לכנסת".
מזכ"ל מפלגת העבודה חרמוני הגיב עם קבלת התוצאות. "אני גאה מאד במסע שעשינו. למעלה מ-2,400 מחברי המפלגה הביעו אמון במועמדותי לתפקיד יו"ר המפלגה ובחזון שלנו למפלגת העבודה רחבה, מרכזית וחברתית, מפלגת שלטון גדולה. הזרעים שזרענו במסע הזה עוד ינבטו בעתיד ויחזירו את תנועת העבודה לימיה המפוארים".
הוא הוסיף: "אני שמח על מהלך דמוקרטי מרשים. חשוב לדעת ולכבד תוצאות של בחירות גם כאשר לא מנצחים, וכך בכוונתי לנהוג ולהוות דוגמה לפוליטיקה טובה יותר. ברצוני לברך את יו"ר המפלגה מרב מיכאלי על ניצחונה. אתייצב לצידה ביחד עם חבריי ונילחם יחדיו להצלחת המפלגה בבחירות. אני קורא לכל חלקי הבית להתאחד ולעבוד יחדיו - מלמעלה עד למטה".
מועמדותו של חרמוני נחשבת לצעד מחאתי, לאחר שמתח ביקורת חריפה בשנה האחרונה על התנהלותה המפלגתית של מיכאלי. הוא הצהיר כי אם ייבחר לתפקיד - יציב במקומו מועמד אטרקטיבי שיוביל את המפלגה בבחירות הקרובות - כמו הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט.
הבחירות, שהתקיימו בשעות 19:00-10:00 בקרב כ-36 אלף חברי המפלגה, היו וירטואליות ונערכו באמצעות הטלפון הנייד או המחשב של כל בעל זכות בחירה. מי שבכל זאת רצה לממש את זכותו להצביע בדרך המסורתית, יכל להגיע לאחת מעשר הקלפיות שהוצבו בערים המרכזיות - באר שבע, חיפה, תל אביב וירושלים. הליך הבחירות האינטרנטי התבצע דרך אתר האינטרנט שהקימה מפלגת העבודה לצורך הבחירות ולאחר זיהוי המשתמש הוא יכל להצביע. כדי להקל על ההצבעה האלקטרונית, עמד לרשות בעלי זכות ההצבעה מוקד טלפוני מיוחד. המטה הטלפוני סייע למצביעים במהלך ההצבעה לאחר אימות פרטים אישיים.