1 צפייה בגלריה
משרדי להב 433
משרדי להב 433
משרדי להב 433
(צילום: אוראל כהן)
סגן ראש עיר ממרכז הארץ נחקר היום (שישי) באזהרה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בחשד שהבריח לארץ תיירת בת 29 מאוקראינה. התיירת הגיעה אמש לישראל, בטיסה מתאילנד. היא נעצרה ומעצרה הוארך, סגן ראש העיר שוחרר לביתו.
מהחקירה עלה כי בעת היותה בתאילנד, האישה האוקראינית ביקשה ברשת חברתית עזרה בכניסה לישראל. לפי החשד, סגן ראש העיר הגיב ואמר שיסייע לה, ועזר לה להיכנס שלא כחוק לארץ.
האישה נחקרה על ידי רשות האוכלוסין וההגירה, הובאה לבית משפט השלום בראשון לציון ומעצרה הוארך עד יום ראשון. המשטרה חוקרת מה היה המניע של סגן ראש העיר החשוד לסייע לה. שמו עלה לכותרות כאשר הוא טס לסייע לפליטים על גבול אוקראינה-פולין בחודש מרץ, זמן קצר לאחר תחילת המלחמה.
החשוד כאמור עוכב לחקירה הבוקר במשרדי יאח"ה בלהב 433, ובמהלך החקירה נלקח ממנו הטלפון שלו. הוא נחשד בקבלת דבר במרמה ושוחרר לביתו בסיומה של החקירה בתנאים מגבילים.
עו"ד אלי מסטרמן מהסניגוריה הציבורית, המייצג את האישה, אמר כי היא לא ראתה את בני משפחתה כבר חמש שנים. לדבריו, "היא עשתה טעות ובמקום להגיע לכאן כתיירת כחוק, מישהו בטיפשות אמר לה שהיא מסכנת את הכסף של הכרטיס. הכול נעשה ברשת החברתית באופן גלוי. אני לא רואה שום סיבה להשאיר אותה עצורה בסיטואציה הזו. היא ספגה יומיים נוראיים. התייחסו אליה בצורה מזעזעת, קיללו אותה, איימו עליה, היא כולה מבוהלת".