איש חינוך יהודי מבית ספר בירושלים נחקר במשטרה בחשד שניסה לשדל עובד ערבי במוסד לבצע פיגועים נגד מדינת ישראל. המקרה נחשף לאחר תלונה שהוגשה למשטרת ירושלים על-ידי העובד הערבי.
על פי המשטרה, "החשוד איים בביצוע מעשה טרור וקשירת קשר לביצוע פשע, הוא ניסה לשכנע את המתלונן לבצע פיגוע והסביר לו למה כדאי לו לעשות זאת - כדי להרוויח כסף או להרוג ילדים כדי שלא יספיקו להיות חיילים. מדובר בתיק חמור, החשוד ניסה לשכנע את המתלונן לבצע פיגועים ובמידה והמתלונן היה משתכנע, הוא היה מבצע מעשים נוראיים". בחקירה טען החשוד כי "הכל היה בצחוק", נציג המשטרה השיב לטענה זו "משפטים כל כך נוראיים – להגיד שזה בצחוק לא נשמע הגיוני".
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה מעצר אזיקים
אילוסטרציה מעצר אזיקים
החשוד נעצר והורחק מבית הספר
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
בתום הדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו, הורה שופט בית משפט השלום בירושלים עמיר שקד על שחרורו למעצר בית והרחקה מבית הספר. השופט אמר כי "אבקש לציין כי בית המשפט אינו ממעיט מחומרת העבירה המיוחסת למשיב ולנסיבותיה, אך מצאתי לאחר שבחנתי ושקלתי כי ניתן לשחרר את המשיב בחלופה ובתנאים".
בעקבות התקרית החריגה גורם בהנהלת בית הספר הפיץ הודעה להורים לפיה "ברצוני לשתף על אירוע בו איש צוות (יהודי ישראלי) מבית הספר נמצא חשוד בניסיון להסתה של אחד העובדים לפגיעה בבית הספר. הוגשה תלונה והמשטרה מטפלת בנושא, בשיתוף עם עיריית ירושלים ומשרד החינוך. כרגע איש הצוות נמצא במעצר וחקירה והורחק מבית הספר. במידה והנושא יעלה בבית, חשוב שגם אתם ההורים תעבירו מסר בטוח שהנושא בטיפול. כיוון שהנושא בחקירה, אנו מנועים מלמסור פרטים נוספים בשלב זה. נמשיך לעשות כל שביכולותינו לשמור על ביטחון כל באי בית הספר".
מעיריית ירושלים נמסר: "עם קבלת המידע על האירוע, הועברה הסוגייה לטיפול משטרת ישראל, אשר עיכבה את העובד לחקירה. עיריית ירושלים נמצאת בקשר שוטף עם הנהלת בית הספר ותפעל למתן מענה לצוות ותלמידי בית הספר. העירייה רואה בחומרה רבה את המקרה ותפעל בכל הכלים העומדים לרשותה בהתאם להוראות הדין".