מדי שנה עולה שר הביטחון לקברו של מי שהיה מפקדו בקורס הלוחם בשייטת, סרן עודד אליאס. שלשום נפל בעזה סמ"ר רואי אליאס, אחיינו של עודד. רואי, לוחם בגדוד ההנדסה 603 בעוצבת "סער מגולן" (חטיבה 7), נהרג ביחד עם ארבעה לוחמים נוספים מפגיעת טיל RPG בנגמ"ש מסוג נמ"רה, בפאתי חאן יונס.
3 צפייה בגלריה
יואב גלנט עולה לקבר המפקד שלו סרן עודד אליאס ז״ל שנפל באימון בסיני
יואב גלנט עולה לקבר המפקד שלו סרן עודד אליאס ז״ל שנפל באימון בסיני
גלנט עולה לקברו של עודד אליאס
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של יואב גלנט)
בטקס יום הזיכרון השנה סיפר שר הביטחון יואב גלנט על הדוד עודד אליאס, שנפל באימון בסיני: "הייתי בן 21 כשחוויתי חבר לנשק שנופל, המפקד שלי. הכרתי אותו עוד בימי הצופים. כשהגעתי לשייטת נפגשו דרכנו – אני כלוחם בהכשרה והוא כמפקד. עודד היה מפקד מהזן שלא שוכחים, מצד אחד קשוח וקפדן ומהצד השני, היה אב עבורנו, עם דוגמה אישית והרבה דאגה ואכפתיות. אני זוכר היטב את היום שכינסו אותנו ב-1978 והודיעו לנו שעודד נהרג. החיים המשיכו והוא נותר בן 22. אני זוכר אותו באהבה וגעגוע".
רואי נפל בגיל עוד יותר צעיר, 21. מאיר צור, ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה, אמר כי רואי "היה בחור נפלא, ערכי, ספורטאי, מעורב רבות בקהילה, אהב את הערבה והחיים בה. היה לי איתו קשר אישי, ודיברנו רבות על רצונו לחזור לערבה לבנות בה בית ומשפחה ולהמשיך את ערכי ההתיישבות והחקלאות, של מורשת אביו היקר, ששון אליאס, הדמות המרכזית בגרעין המייסד של היישוב צופר, ואח שכול". הוא הציג צילום ששלח אליו רואי מטקס סיום במסלול, שבו הניף את דגל הערבה.
3 צפייה בגלריה
רואי אליאס
רואי אליאס
סמ"ר רואי אליאס
(מתוך פייסבוק )
3 צפייה בגלריה
סמ"ר רואי אליאס ז"ל
סמ"ר רואי אליאס ז"ל
ההודעה והתמונה ששלח רואי אליאס לראש המועצה
אתמול רואי הובא למנוחות בבית העלמין במושב צופר שבערבה. "רואיקי, ה'הותר לפרסום' דפק אצלנו בדלת, דלת שמהשביעי באוקטובר מחכה רק לך, שתיכנס הביתה באדישות המתוקה והצנועה שלך ותגיד 'אמא אני בבית'. אתמול מישהו אחר דפק בדלת, להגיד לנו שזה לעולם לא תהיה אתה", ספד בן דודו נועם מלול.
הוא נקבר ליד חברו סמ"ר גלי שקותאי ז"ל, שנפל ב-7 באוקטובר. "רואי, אתה נקבר היום לצד גלי שכל כך אהבת. גלי, שלפני חודשיים וחצי שאלת 'מה אני אעשה בלעדיו?'. יחד, כמו שאול ויהונתן הייתם. בחייכם ובמותכם לא נפרדתם", ספדה נציגת המושב לרואי, בן המושב השני שנפל במלחמה נגד חמאס.
בהלוויה דיברו המספידים על רואי הספורטאי, הכדורסלן. רואי שיחק במחלקת הנוער של אליצור יבנה בכדורסל במשך שלוש עונות, במדי קבוצת הנערים והנוער של המועדון, ולמד באקדמיית הכדורסל של הקבוצה בכפר הנוער עיינות. הוא זכה כנער פעמיים בתחרות "הקלע של המדינה" באזור שבו השתתף, ועלה לתחרות הארצית.