שני חיילי צה"ל נפצעו היום (שלישי) באורח בינוני וקל מפיצוץ מוקש במהלך פעילות מובלעת הנדסית שגרתית בצפון הארץ. בצה"ל אמרו כי לא מדובר באירוע ביטחוני, ונסיבות האירוע בבדיקה.
בחודשים האחרונים התרבו אירועי החיכוך וההתקרבות בין חיילי צבא לבנון לחיילי צה"ל במובלעות הישראליות בגבול, וכחלק מההתמודדות עם התופעה בצבא הגדילו את הפעילויות המבצעיות במובלעות אלה, נטולות הגדר, למימוש הריבונות הישראלית וסימון הגבול.
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בצפון
זירת האירוע בצפון
אזור התקרית בצפון
מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי היום בצהריים, במהלך פעילות שכזו, כוח מגדוד ההנדסה 603 שאחראי על גזרת שתולה, פעל באחת המובלעות כאשר בשלב מסוים יצאו שלושת הלוחמים מההאמר ממוגן הירי כחלק מהפעילות. בקרבת מקום בתוך המובלעת ישנו שדה מוקשים מסומן ומגודר, אליו הלוחמים לא נכנסו. עם זאת, אחד מהם דרך על מוקש נגד אדם שכנראה נסחף. המוקש הופעל ופצע אותו. תחילה מצבו הוגדר קשה, וחברו שעמד בסמוך אליו נפצע קל.
הלוחמים פינו את חבריהם לקבלת טיפול רפואי ומפקד אוגדת הגליל, תא"ל שי קלפר, הגיע לנקודה לתחקור מיידי של האירוע, שיימשך בימים הקרובים. כל המרחב נבדק מחשש להימצאות מוקשים נוספים ובצבא בודקים האם הגשמים האחרונים גרמו לסחף המוקש.

2 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי לגליל
המרכז הרפואי לגליל
המרכז הרפואי לגליל בנהריה
(צילום: שרון צור)
המרכז הרפואי לגליל בנהריה הודיע כי החייל שנפצע באורח קשה הגיע בהכרה, כשהוא סובל מפגיעה בכף רגלו. הוא טופל בחדר הלם, עבר הערכה רפואית והוכנס לחדר ניתוח כשמצבו כבר מוגדר בינוני - והוא אינו בסכנת חיים. במרכז הרפואי הוסיפו כי החייל שנפצע באורח קל נפגע מרסיסים ברגלו, והגיע גם הוא בהכרה מלאה. הוא עבר בדיקות מקיפות בחדר המיון, שבסופן יחליטו בבית החולים על המשך הטיפול בו.
"קיבלתי טלפון מהרופא בגדוד שסיפר לי שבני נפצע, הבן לקח את הטלפון והספיק לומר לי שהוא ממש מצטער ושהוא בסדר", סיפרה ל-ynet אמו של החייל שנפצע באורח קשה, בשעה שטופל בחדר הניתוח. היא סיפרה כי "היה לו פחד גדול ממוקשים, מאז הסערה ברברה. הוא חשש מסחף שלהם, בעקבות הגשמים. מאוד קשה לנו, בעלי ביקר אצל הפצוע השני וביקש לשמוע ממנו מה קרה".
מוקדם יותר היום דיווחה רשת "אל מנאר" הלבנונית כי כלי הנדסי של צה"ל נפגע בפעילות ליד גדר הגבול, עקב פגיעת מוקש ישראלי ישן שנסחף והתפוצץ מתחתיו. לפי הדיווח בלבנון, לאחר הפיצוץ החלו הכלים שעבדו במקום לסגת. האירוע התרחש סמוך לעייתא א-שעב.