3 צפייה בגלריה
אדוארד קצ'ורה בבית המשפט
אדוארד קצ'ורה בבית המשפט
ליטל יעל מלניק ואדוארד קצ'ורה, שנאשם ברצח שלה
(צילום: שרון צור, באדיבות המשפחה )
בני משפחתה של ליטל יעל מלניק - אחותה רות, סבתה לודמילה וסבה בוגדן - יגיעו הבוקר (יום שלישי) לדיון בבית המשפט המחוזי בחיפה כשהם במתח רב. הסיבה: הנאשם ברצח, אדוארד קצ'ורה, עלול להשתחרר ממעצר.
3 צפייה בגלריה
בני משפחתה של ליטל יעל ז"ל: סבא בוריס, סבתא לודמילה והאחות רות
בני משפחתה של ליטל יעל ז"ל: סבא בוריס, סבתא לודמילה והאחות רות
"לא נתפס שבכלל מתקיים דיון אם לשחרר אותו". בוריס, לודמילה ורות
(צילום: גיל נחושתן )
ליטל יעל נרצחה באוקטובר 2021 בקריית מוצקין, וגופתה אותרה קבורה בחולות אתר בנייה. קצ'ורה, שעבד כאח במרכז לבריאות הנפש מעלה כרמל ושם הכיר את מלניק, הואשם ברצח שלה - אך טען כי לא התכוון לקבור את מלניק בחיים, אלא שמדובר היה בתרגיל טיפולי ושהכניס צינור לפיה שדרכו אמורה הייתה לנשום. היום יקבל בית המשפט החלטה בנוגע לבקשת השחרור שהגיש.
"לא נתפס לנו שבכלל מתקיים דיון בשאלה אם לשחרר אותו", אמרה לודמילה מלניק. "הוא אדם שצריך לשבת בכלא כל חייו, ידענו שהוא מסוכן לליטל יעל, והוא יהיה מסוכן לכל אישה בחוץ".
עם מעצרו של קצ'ורה באוקטובר 2021 יצאו בני משפחתה למאבק ציבורי עיקש כדי להביא להגשת כתב אישום בגין רצח, לאחר שהפרקליטות שקלה להאשימו בעבירות קלות יותר. "מחינו, הפגנו, זעקנו, כל מדינת ישראל עמדה לצידנו ולבסוף הצלחנו", הוסיפה לודמילה. "אנחנו נמצאים בכל דיון ותמיד בקשר עם הפרקליטות. לראות אותו בכלא כל חייו היא נחמה קטנה, אבל חשובה לנו, ואנחנו לא נוותר ולא נהיה מוכנים לקבל כל שחרור שלו. אין מצב שהנכדה של קבורה באדמה מגיל 17 הוא יסתובב חופשי בחוץ".

3 צפייה בגלריה
שרון זגגי פנחס ואפרת נחמני בר
שרון זגגי פנחס ואפרת נחמני בר
עורכות הדין שרון זגגי פנחס ואפרת נחמני בר
(צילום: ענת גבע-שרון)
עו"ד אפרת נחמני בר ושרון זגגי פנחס, שמייצגות את משפחת מלניק, מסרו כי "הציבור כולו צריך להיות חרד משחרור אפשרי של רוצח שקבר בחיים נערה צעירה, ועד היום לא הביע ולו מילה אחת של חרטה. הוא ממשיך לטעון שליטל יעל הצעירה קברה את עצמה. בית המשפט המחוזי שמע עד כה ראיות ברורות לכך שמדובר ברצח ושגרסת הנאשם היא סיפור בלהות בדיוני, ובכלל זה העיד רופא מומחה על כך שאדם אינו יכול לקבור את עצמו. אנו נאבק לצידה של משפחת מלניק כדי שהרוצח לא ישתחרר לחופשי ויישאר בכלא כל ימיו. ככל שתתקבל החלטה הזויה על שחרורו, אנו דורשות בשם המשפחה מהפרקליטות לערער עליה באופן מיידי.
משפחת מלניק ממשיכה את המאבק הציבורי ומבקשת לסייע לה. לתרומות לחצו כאן.