2 צפייה בגלריה
סדר הפסח של סגנית הנשיא האריס ובעלה
סדר הפסח של סגנית הנשיא האריס ובעלה
סדר הפסח של האריס. על השולחן - בקבוק יין מההתנחלויות
(מתוך טוויטר)
סדר פסח חגיגי במעון הרשמי של סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס נגמר במבוכה רבה לממשל האמריקני. האריס, שנשואה ליהודי, אירחה שלשום (שישי) את הסדר הראשון שנערך אי פעם במעון. אך תמונות מהאירוע שהועלו לחשבון הטוויטר שלה ושל בעלה, דאגלס אמהוף, חשפו פרט בעייתי מבחינתה - באירוע הוגש יין אדום מיקב פסגות שממוקם בהתנחלות פסגות שמצפון לירושלים.
בניגוד לממשל טראמפ, שהכריז כי ההתנחלויות אינן בלתי-חוקיות על פי הדין הבינלאומי, הממשל הדמוקרטי הנוכחי מקפיד מאוד שלא להכיר בלגיטימיות של ההתנחלויות ביהודה ושומרון. התמונות, שכבר הספיקו להימחק מהחשבון של האריס, היו עלולות לייצר מצג של חריגה מהקו הרשמי של הממשל בנושא.
בציוץ המדובר, סגנית הנשיא כתבה: "בעלי ואני ערכנו סדר פסח בביתנו וסיפרנו על אחד הסיפורים הכי מעוררי השראה של האנושות. על ידי שחזור המסע של בני ישראל מדיכוי לחירות, אנו מזכירים לעצמנו שעלינו תמיד לשמור על האמונה ולהילחם למען אחרים".
2 צפייה בגלריה
הפוסט שפרסמה ריינולדס
הפוסט שפרסמה ריינולדס
סופגניות בפסח? הציוץ של מושלת איווה קים ריינולדס
גם מהצד הרפובליקני לא נחסכו השנה מבוכות ברוח החג. מושלת איווה, קים ריינולדס הרפובליקנית, כתבה בטוויטר "חג פסח שמח לכל החוגגים", אך באיור שצורף לציוץ, הופיעו מאפיינים של חגים יהודיים רבים - שאינם פסח. באיור החגיגי ניתן לראות תפוח בדבש ורימון מראש השנה, סביבון וחנוכייה של חג החנוכה, ואף סופגניות, שהן כידוע, חמץ.
נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בירך גם הוא בטוויטר את היהודים לכבוד חג הפסח: "פסח שמח לכל מי שחוגג באמריקה, ישראל וברחבי העולם. שאלוהים יברך אתכם בעונה הזאת של התחדשות, פסטיבל החירות. מהמשפחה שלנו לשלכם: חג שמח".
פורסם לראשונה: 23:51, 16.04.22