1 צפייה בגלריה
נשק הקרלו שנמצא אצל 3 נשים פלסטיניות במעבר אליהו
נשק הקרלו שנמצא אצל 3 נשים פלסטיניות במעבר אליהו
הנשק שנמצא ברכב של הפלסטיניות
(צילום: רשות המעברים משרד הביטחון)
אירוע חריג במעבר ליד קלקיליה: גורמי ביטחון ברשות המעברים היבשתיים במשרד הביטחון עצרו הערב (שבת) שלוש נשים פלסטיניות במעבר אליהו. ברכבן נמצא נשק מסוג "קרלו", מחסניות, מכתב עם תוכן אמוני ומפה. הנשים, שלא התנגדו לתחקורן ולא ניסו לפגע באמצעות הנשק שהיה עימן, הועברו להמשך חקירה במעבר המאויש בלוחמים ומאבטחים חמושים.
נציין כי המעבר הינו מרכזי, עם בידוק משמעותי לכל פלסטיני שעובר בו. גורמי ביטחון ציינו כי נבדק החשד שהשלוש הגיעו למקום בכוונה להיתפס ולהיעצר בשל בעיות מהן הן סובלות בבתיהן. לא היו נפגעים באירוע.
גורמי הביטחון אמרו ל-ynet כי "שלוש הנשים הפלסטיניות הגיעו למעבר המאובטח שחוצץ בין יהודה ושומרון לישראל, בתוך מכונית מסוג קיה פיקנטו עם לוחית זיהוי פלסטינית, מכיוון שכם". הם הבהירו כי התנועה במעבר לרכבים פלסטינים לעבר ישראל - אסורה. "גורמי ביטחון בדקו את המכונית ומצאו בתוכה את הנשק המאולתר, מספר מחסניות ומכתב בערבית עם תוכן אמוני", ציינו.
לדבריהם, אין מדובר במכתב התאבדות: "זו מעין תפילה מוסלמית, במכתב לא הייתה הודעה על כוונה להתאבד או להקריב. הנשים לא התנגדו לתחקורן ולא ניסו לפגע באמצעות הנשק".
בעבר אירעו תקריות דומות במעבר אליהו. כך למשל ב-2016 נערה פלסטינית בת 12 הגיעה למקום עם תיק, ונורתה ברגלה לאחר שלא נענתה לדרישת המאבטחים לעצור. היא נפצעה באורח קל ופונתה באמבולנס צבאי לבית החולים מאיר בכפר סבא. בבדיקת חבלן לא נמצא דבר בתיקה. בתחקורה הראשוני במעבר אמרה: "באתי למות".
בנובמבר 2015 אירע ניסיון פיגוע במעבר, כשמחבלת נורתה למוות לאחר שאחזה בסכין. פרט לסכין, נמצא בידה גם מכתב התאבדות, שבו פירטה את הסיבות שהביאו אותה לביצוע המעשה. "אני לא יודעת מה יקרה לי בסוף הדרך. אני עושה זאת בדעה צלולה כהגנה על המולדת, על הנערים והנערות. איני יכולה לסבול את מה שאני רואה ואני לא יכולה לסבול יותר. אני מצטערת על כל מה שיקרה לי בדרך ושזו הדרך שבה אני מסיימת", כתבה.