ראש מועצת חווארה מועין דמידי, שם נרצחו אתמול (שבת) בפיגוע ירי שי-סיילאס ניגרקר (60) ובנו אביעד ניר (28), הצטער על מותם של השניים, אך אמר "אי אפשר לדחוק את הפלסטינים לצד, להציק להם, ולצפות שלא תהיה תגובה". בריאיון ל-ynet הסביר דמידי: "לא נשכח שהמתנחלים והצבא הורגים הרבה פלסטינים חפים מפשע, הקריאות למחוק את חווארה ממחישות את הקיצוניות של הממשלה בישראל".
2 צפייה בגלריה
מועין דמידי ראש מועצת חווארה
מועין דמידי ראש מועצת חווארה
מועין דמידי, ראש מועצת חווארה
2 צפייה בגלריה
תיעוד הפיגוע בחווארה, שי סיילאס ניגרקר ואביעד ניר
תיעוד הפיגוע בחווארה, שי סיילאס ניגרקר ואביעד ניר
"צר לי על מותם, זה היה מחזה עצוב". הנרצחים שי-סיילאס ניגרקר ובנו אביעד ניר
לדבריו, "מותם של השניים היה מחזה עצוב, צר לי עליו. מדי יום מגיעים יהודים לקנות בחנויות השונות ולבצע טיפולים במוסכים במחירים נוחים, זה חלק מהאווירה בחווארה. הכפר הזה קיים יותר מ-800 שנה, המתנחלים קוראים לסגירת הציר הראשי, למרות שהם כאן רק כמה עשרות שנים. מעולם לא ביקשנו שהמתנחלים לא יעברו אצלנו, למרות שנפגענו מהם".
דמידי קרא לחיות בכבוד ובדו-קיום, ואמר כי רוב הפיגועים שנעשים בתוך חווארה הם של תושבים שמגיעים מאזורים אחרים ברשות הפלסטינית. לצד זאת הוא אמר: "לא נשכח שהמתנחלים והצבא הורגים הרבה פלסטינים חפים מפשע, אי אפשר לדחוק את הפלסטינים לצד, להציק להם, לפגוע בהם, ולא לצפות לתגובה".
דמידי התייחס לדבריו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שקרא בחודש מרץ "למחוק את חווארה": "הקריאות האלה ממחישות עד כמה הממשלה הישראלית קיצונית ומעוניינת בהשמדת הפלסטינים. אני מבקש ליישם את החלטות הלגיטימציה הבינלאומית, ושיהיה שלום".
כוחות הביטחון עדיין מנהלים מצוד נרחב אחר המחבל שרצח מטווח אפס את שי-סיילאס ניגרקר (60) ובנו אביעד ניר (28) במכון לשטיפת מכוניות בחווארה. הסריקות אחר המחבל נמשכו לאורך כל הלילה, והתקדמות נרשמה גם במישור המודיעיני והחקירתי - על אף שהמחבל טרם נתפס.