עיתונאים נחסמו מלהגיע הבוקר (שלישי) לסיקור מסיבת העיתונאים במעבר כרם שלום של תנועת "צו 9", בהשתתפותם של בני משפחות חטופים, משפחות חללי המלחמה ברזל וניצולי מסיבת הנובה. במשטרה ובצבא אישרו שאכן מנעו כניסת עיתונאים ואזרחים כי לדבריהם מדובר בשטח צבאי סגור. בתנועה אמרו כי מדובר ב"פגיעה חמורה בחופש העיתונות", עם זאת יש לציין כי המוחים עצמם הצליחו להגיע למקום.
"הפעילים ובני משפחות חטופים הגיעו גם הבוקר מכל רחבי הארץ למנוע את מעבר שיירות משאיות הסיוע שמגיעות לידיים המגואלת בדם אחיינו, למחבלי החמאס שמחזיקים בתינוקות וילדים", אמרו ב"צו 9", "אנו משנים את המציאות בשטח ופועלים לחיזוק חיילנו ושיחרור החטופים במהרה".

2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד מתן סיוע הומניטרי לעזה במעבר כרם שלום
הפגנה נגד מתן סיוע הומניטרי לעזה במעבר כרם שלום
הפעילים בכרם שלום, היום
(צילום: צו 9)
יעל סבריאגו, אחייניתו של ליאור רודאיף החטוף בעזה, אמרה במקום החסימה בכרם שלום: "אני הצטרפתי לחסימות כי דוד שלי עבר אירוע לב מאוד קשה ומאז הוא נדרש לתרופות והתרופות כמובן לא הגיעו למרות כל ההבטחות. נוכחנו לדעת את זה אחרי שחרורם של פרננדו ולואיס".
יממה לאחר התיעוד החדש של משפחת ביבס מתוך הרצועה, יעל התייחסה גם לעובדה שבידי ארגוני טרור תינוק בן שנה. "כפיר ביבס מוחזק בידי חיות אדם שהמשאיות האלה מיועדות אליהם. אין לנו יכולת להגיע לחטופים. ברגע שהלחץ על העם הפלסטיני יפעל, נקבל מודיעין ונקבל את החטופים שלנו בחזרה. הזמן שלהם מזמן נגמר. תפסיקו להכניס עוד סיוע. תעצרו את זה".
2 צפייה בגלריה
 הישאם א-סייד בתיעוד מהשבי ואביו שעבאן
 הישאם א-סייד בתיעוד מהשבי ואביו שעבאן
הישאם א-סייד בתיעוד מהשבי ואביו שעבאן
שעבאן א-סייד, אביו של הישאם שמוחזק בשבי חמאס קרוב לעשור, הצטרף למחאה ואמר: "הבן שלי עבר לעזה ואנחנו עוברים את מה שהמשפחות עוברות כבר תשע שנים. כל כך הרבה דיברנו ולא קרה שום דבר. באתי לתמוך פה כי אנחנו יודעים שהסיוע שהיה אמור להגיע לחטופים ולעם בעזה שלא מעורב בטרור. אנחנו מבינים שהסיוע שמדינות העולם תורמות אותו מגיע לחמאס ומוכרים את זה לעם במחירים מופקעים".
מתנועת "צו 9" נמסר: "לצערנו, על אף הצגת תעודות לע"מ (תעודת של לשכת העיתונות הממשלתית - נ"פ) ותוך פגיעה חמורה בחופש העיתונות והתקשורת ורמיסת ערך היסוד במדינת דמוקרטית - המשטרה מונעת מהם לסקר לציבור את המתחרש כאן ולהגיע למסיבת העיתונאים".