פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שלושה צעירים בגין עבירות נשק וסמים שהוברחו מלבנון. בנוסף, ביקשה הפרקליטות להשאיר במעצר את שלושת הנאשמים, מוחמד אבו ג'ומעה (27) מדיר אל-אסד, סייד הואשלה (28) מהיישוב הוואשלה ועומר אבו טראש (28) תושב לקיה, עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.
1 צפייה בגלריה
גדר גבול לבנון כפר כילא
גדר גבול לבנון כפר כילא
הנשק והסמים הוברחו בשלוש הזדמנויות שונות. גבול לבנון
(צילום: AFP)
לפי כתב האישום, שהגיש עו"ד אבי אור זך, קשר אבו ג'ומעה קשר עם תושב לבנון לייבא מלבנון לישראל אקדחים, מחסניות וחשיש. בנובמבר 2021 הצטרף הואשלה לאבו ג'מעה וסוכם שהוא יוציא לפועל שתי הברחות תמורת תשלום. על מנת לבצע את ההברחות הראשונה והשנייה, הגיע הואשלה למטולה, בשתי הזדמנויות שונות.
הואשלה הגיע ברגל אל נקודת ההברחה שם חיכו לו שני לבנונים, אשר העבירו לו ארבעה אקדחים ושמונה מחסניות. בהמשך העביר הואשלה לאבו ג'מעה את האקדחים והמחסניות ובתמורה שילם לו אבו ג'ומעה 40 אלף שקל. אבו ג'ומעה החזיק בחלק מכלי הנשק במסתור עד אשר לאחר מעצרו, במסגרת חקירתו על ידי גורמי הביטחון, נתפסו חלק מהאקדחים ומהמחסניות על ידי שוטרי משטרת ישראל ואנשי כוחות הביטחון, זאת לאחר שמסר פרטים על מיקומם.
הברחה שלישית נעשתה בינואר האחרון, אז פנה אבו ג'ומעה להואשלה והשניים סיכמו שיבריחו מלבנון אקדח, משתיק קול וסמים תמורת תשלום. בהמשך, פנה הואשלה לדודו אבו טראש והציע לו לסייע לו בהברחת סמים מלבנון תמורת תשלום. הואשלה ואבו טראש הגיעו למטולה, והואשלה התייצב בנקודת ההברחה, קיבל לידיו את הנשק והסמים. לאחר מכן אסף אותו אבו טראש ברכבו. שניהם קיבלו מאבו ג'ומעה 30 אלף שקל בתמורה להברחה השלישית.
לדברי התביעה, יש בידיה את עדות של חבר של אבו ג'ומעה, שאינו נאשם, ואצלו הוסתרו אקדח אחד ומשתיק הקול שהוברחו מלבנון, וכן שתי מחסניות. בחקירותיו מסר העד כי אבו ג'ומעה מסר לו את האקדח ומשתיק הקול וביקש ממנו לשמור עליהם עבורו.
בנוסף, בחקירתו הודה אבו ג'ומעה בהברחות כלי הנשק והסמים מלבנון, ואף מסר לידי גורמי הביטחון שלושה מהאקדחים שהוברחו. אבו ג'ומעה טען כי מי שבפועל ביצע את ההברחות עבורו היה הואשלה, אשר הודה בהברחת כלי הנשק והסמים.
לטענת התביעה, "קיים יסוד סביר לחשש כי אם המשיבים ישוחררו, הם יסכנו את ביטחון הציבור. ניתן ללמוד על המסוכנות הרבה הנשקפת מהם מנסיבות ביצוע האירועים ומכמות כלי הנשק, המחסניות והסמים שהוברחו מלבנון, כאשר אבו גו'מעה והואשלה מבצעים לא פחות משלוש הברחות של כלי נשק וסמים מלבנון, והנאשם השלישי עומר אבו טראש שותף בביצוע אחת ההברחות".