בית משפט השלום בכפר סבא גזר ארבע שנות מאסר בפועל, שנה מאסר על תנאי ופיצוי בסך 200 אלף שקלים לקורבנות של המורה למוזיקה ליאור בן שלוש (48), שהורשע בביצוע עבירות של מעשים מגונים, בעילה אסורה בהסכמה, מעשה סדום בנערות אותן לימד מוזיקה.
בכתב האישום נטען נגד כי בין השנים 2003 ל-2015, עבד הנאשם כמורה בהרכב מוזיקלי בחטיבת ביניים בהוד השרון. ההרכב המוזיקלי היה מעין מסגרת משלימה של בית הספר ומיועד לכיתות ז'-ט' בלבד. במסגרת ההרכב נערכו טקסים ממלכתיים של בית הספר ושל העירייה. עוד נטען כי התלמידות היו כולן תלמידותיו של בן שלוש במסגרת ההרכב לאורך השנים וחלקן היו גם תלמידותיו בשיעורי התאוריה והפסנתר הפרטיים.
2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
מעצר. הורשע בהסדר טיעון
(צילום: shutterstock)
עוד נטען כי בשנת 2003 החלה א', אז בת 12, ללמוד בחטיבה והשתתפה בהרכב. בשנת 2002 החלה ב', אז בת 13, ללמוד בבית הספר והשתתפה בהרכב. מסוף שנת 2006 ועד 2009 נהגו בן שלוש והשתיים לבלות יחד ובן שלוש היה מסיע אותן. באחת הנסיעות לקח אותן לחוף סידני עלי בהרצליה, ביקש מהן לעצום עיניים ונישק אותן על השפתיים תוך שהוא מבקש מהן להוציא לשון. בהמשך הם נפגשו מספר רב של פעמים והוא ביצע בהן מעשים מגונים, מעשה סדום ובעילה אסורה בהסכמה. מעשים דומים הוא ביצע גם בעוד ארבע נערות נוספות אותן לימד. בחלקן ביצע רק מעשים מגונים.
בן שלוש הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בריבוי עבירות של מעשים מגונים תוך ניצול יחסי מרות, תלות, חינוך והשגחה ריבוי עבירות של בעילה אסורה בהסכמה, ריבוי עבירות של מעשה סדום תוך ניצול יחסי תלות, מרות חינוך והשגחה.
לאחר הרשעתו העידו המתלוננות שנפגעו ממעשיו של בן שלוש, חשו שנוצלו על ידו, וכיצד נסדק בהן האמון שנתנו במורה הנערץ. בנוסף טענו כיצד שמרו על הסוד עד שאזרו אומץ להתלונן וכי נעלבו והתאכזבו כשהוא הכחיש ולא נטל אחריות בחקירה. הנערות סיפרו עוד בכאב כיצד נפגעה תחושת הערך העצמי שלהן ונפגעה תחושת הביטחון והמוגנות.
לאחר הרשעתו ביקשה הפרקליטות לכבד את הסדר הטיעון ולגזור עליו ארבע שנות מאסר כפי שסוכם ופיצוי בסך 200 אלף שקלים. הפרקליטות טענה בבית המשפט כי בשיקולים להסדר הטיעון נלקחו בחשבון חלוף הזמן, ההודאה, לקיחת האחריות והליך הטיפולי והשיקומי.
בגזר הדין קבע השופט אביב שרון כי החליט לכבד את הסדר טיעון וקבע "כאב לי על הפגיעה החמורה שהסב הנאשם, על שניצל את תמימותן לצורך סיפוק יצריו המיניים האפלים, על שניצל את האמון שנתנו לו כמורה ובמקום לשמש כמורה דרך וכמנטור מקצועי, חילל את גופן ופגע בכבודן".
2 צפייה בגלריה
עו"ד אלוני דסובניק הסנגורית של החיילת שהוטרדה מינית על ידי הסמלת שלה
עו"ד אלוני דסובניק הסנגורית של החיילת שהוטרדה מינית על ידי הסמלת שלה
עו"ד אלוני סדובניק, ייצגה את הקורבנות
(צילום: אלכס מורוזוב)
עו"ד רוני אלוני סדובניק שייצגה את הקורבנות מסרה בתגובה: "חוק העונשין המצוין שהיה פעם למדינת ישראל, 'נאנס' בידי כנסת ישראל שהמיטה עלינו את האסון המכונה תיקון 113 לחוק העונשין, תיקון מהפכני זה ריסק בבת אחת את כל הענישה הפלילית למינימום, אלא שפיגוע משפטי זה אינו המעשה החמור ביותר של חברי הכנסת, הם גם החליטו שאם עבריין מין פוגע בעשר נערות או בנערה אחת - זה אותו העונש. כך זכה המורה ליאור בן שלוש לעונש מצחיק של 4 שנות מאסר על ריסוק נפשן של 6 תלמידות. מזה ינכו לו בוודאי שליש מנהלי ועוד שליש על התנהגות טובה והוא ישוב לפגוע בילדות מהר מאד".