רגע לפני הדיון בבית המשפט העליון, הפרקליטות עדכנה בצהריים (רביעי) כי היא חוזרת בה מהדרישה לנתח את גופת הנער בן ה-13 מבית שמש, שנפטר לפני כיומיים ועל גופתו אותרו סימני חבלה. בעקבות ההחלטה לקחת את גופתו לנתיחה, שהתקבלה אתמול בבית המשפט בירושלים, הפגינו חרדים קיצונים וחסמו כבישים בעיר אמש, וגם הבוקר. היום אף נעצרה תנועת הרכבת הקלה בעקבות המחאה, בצל ערעור המשפחה לעליון. במשטרה טוענים כי ההחלטה לוותר על הנתיחה התקבלה על ידי הפרקליטות, וזאת בשל דיווח מהמכון לרפואה משפטית שסיבת המוות היא "זיהום".

4 צפייה בגלריה
מחאת חרדים בירושלים
מחאת חרדים בירושלים
מחאת החרדים בירושלים, הבוקר
4 צפייה בגלריה
מחאת חרדים בירושלים
מחאת חרדים בירושלים
גם היום נזרקו ביצים על שוטרים
"המטרה הייתה לקבוע את סיבת המוות של הנער, בעקבות כך שלא ניתן היה לקבוע אותה בוודאות בשטח וממצאים שחייבו בדיקה", הסבירו במשטרה, "לאחר בדיקות אלו, נמסר אתמול מהמכון לרפואה המשפטית למשטרה כי לנוכח הממצאים שהתגלו עד כה - עמדתם הייתה לבצע נתיחה לקביעה ודאית של סיבת המוות. בהתאם, נוכח עמדת המכון לרפואה המשפטית, הפרקליטות והמשטרה ביקשו את ביצוע הנתיחה מבית משפט השלום, שאישר עמדה זו אמש, ועליה הוגש ערעור ועיכוב ביצוע מצד המשפחה".
עם זאת, היום בסמוך לדיון בערעור בעליון, בהובלת הפרקליטות, התקבל דיווח על ידי הפרקליטות למשטרה שעמדתם השתנתה, זאת לנוכח "ממצאים של בדיקות רפואיות שבוצעו והצביעו על כך שסיבת המוות היא כתוצאה מזיהום". בהתאם הוחלט על ידי הפרקליטות למשוך את הבקשה לנתיחה טרם הדיון בערר. "לא נשלל החשד לפלילים. נציין כי משטרת ישראל ממשיכה את החקירה של המקרה במטרה להגיע לחקר האמת", נכתב.
במסגרת חקירת נסיבות מותו של הנער, נמצאו על הגופה חבלות ושיניים שבורות. עוד עלה כי בימים האחרונים צוותי רפואה הוזעקו יותר מפעם אחת לביתו של הנער ולאולם שבו נחגגה שמחת בר המצווה שלו בבית שמש, אולם בני המשפחה סירבו לאפשר לצוותים לפנותו לטיפול חרף ההמלצה לעשות כך. המכון לרפואה משפטית המליץ על נתיחה, המשפחה התנגדה - וההחלטה עברה לבית המשפט, כשברקע הפגנות סוערות.

4 צפייה בגלריה
מחאת חרדים בירושלים
מחאת חרדים בירושלים
תנועת אוטובוסים נחסמה
מטרת המשטרה הייתה לשלול כל חשד לפלילים, ולבדוק את נסיבות המוות ביסודיות - בין היתר באמצעות בדיקת הגופה. עם זאת, כאמור הפרקליטות חזרה בה.

גם היום: מהומות בירושלים

כאמור גם הבוקר נמשכה המחאה נגד ההחלטה לנתח את הגופה, ועשרות חרדים קיצונים חסמו אוטובוסים ברחוב יחזקאל בירושלים לקראת הדיון בעליון בערעור משפחתו של הנער. המשטרה פינתה את המפגינים גם באמצעות פרשים, לאחר שחלקם השליכו ביצים לעבר האוטובוסים והשוטרים.
4 צפייה בגלריה
 עימותים בין חרדים קיצוניים למשטרה בי-ם אחרי שביהמ"ש אישר לנתח גופת נער עם חבלות
 עימותים בין חרדים קיצוניים למשטרה בי-ם אחרי שביהמ"ש אישר לנתח גופת נער עם חבלות
הצתת פחים במהומות, אמש
(צילום: רוני גרין שאולוב)
עוד במסגרת המחאה, תנועת הרכבת הקלה בירושלים בין תחנת גבעת התחמושת לתחנת שער שכם הופסקה בשני הכיוונים. מהומות החרדים הקיצונים, החלו אתמול בבוקר והתחדשו אמש בכמה מוקדים בירושלים אחרי שבית משפט השלום בעיר אישר לנתח את הגופה, לבקשת המשטרה והפרקליטות.
במהלך המחאה המפגינים חסמו כבישים ואת הרכבת הקלה באזור שמואל הנביא, פגעו בתשתיות, הציתו פחים וארונות חשמל, הציתו אש ברחובות והשליכו חפצים. אמש מסרה המשטרה כי מאות בני אדם השתתפו במחאה בצומת שמגר. שלושה מוקדים נוספים היו ברחוב בר אילן, בכביש 1 - באזור שכונת שייח ג'ראח, ובצומת בר-לב-זקס, שם חסמו מאות מתפרעים את הצומת, דרדרו פחי אשפה על ציר התנועה וחסמו את הרכבת הקלה.
"צעירים נשכבו מתחת לגלגלי רכבים שנסעו בכביש, ובכך סיכנו את עצמם ואת משתמשי הדרך. הפרת הסדר מלווה בגידופים מכוערים כלפי כוחות המשטרה, ובהם 'נאצים, רוצחים, כושי' וכיו"ב", מסרה המשטרה בעניין המחאה בשמגר. לפי המשטרה, המתפרעים יידו אבנים לעבר פרשים ושוטרים וגרמו נזק לתשתיות. במקום נעצר חשוד אחד ביידוי אבנים. בצומת בר-לב-זקס כינו המתפרעים את השוטרים "נאצים", וקראו "לכו תמותו בעזה".
שוטרים תועדו במהלך המהומות כשהם מחביאים ספריי פלפל בשרוולים - ומרססים לעבר מפגינים. חלק מהמתפרעים קפצו על מכוניות, ובאחד המקרים אף פירקו את המגבים של אחת מהן.