סגן יו"ר הכנסת, ניסים ואטורי, תקף הבוקר (יום ראשון) ברדיו צפון את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שקרא אתמול במחאה בחיפה "להגביר את המחאה ולעבור למרי אזרחי". לטענת ואטורי, "במדינות אחרות אני חושב שאדם כזה היה מועמד לתלייה. אבל ישראל דמוקרטית, אז מגיע לו מאסר של 20 שנה לפחות".
1 צפייה בגלריה
ניסים ואטורי, אהוד ברק
ניסים ואטורי, אהוד ברק
"תסריט שכבר נכתב על-ידי מהטמה גנדי ומרטין לותר קינג". ואטורי וברק
(צילום: אבי חי, מוטי קמחי)
לטענת ואטורי, "אדם כזה (כמו ברק) צריך לשבת מאחורי סורג ובריח, אני מקווה למצוא זמן בין כל העיסוקים שלי להגיש תלונה במשטרה נגדו. לאיפה הגענו?". ואטורי, שלא פירט מהם אותם עיסוקים, הוסיף כי "זה ביזיון מה קורה לאנשים האלה כשהם מזדקנים". את הדברים הוא אמר לגדי נס ברדיו צפון 104.5.
ברק, נזכיר, טען במהלך ההפגנה בחיפה כי "מה שנתניהו מוביל עבד בפולין והונגריה, אך לא יעבוד פה כי אנחנו נילחם ואנחנו לא מפחדים מאף אחד ומשום דבר". לדבריו, "מטרת המחאה חייבת להיות ברורה: אין פשרות עם מי שניסה לרסק את הדמוקרטיה, נכשל הפעם ופועל להצליח תחת תעמולת כזב ומסכי עשן. מעל חקיקת ההרס שהחלה מתנוסס דגל שחור, ויש לפעול להפסקתה ולהרחקת אלה שמקדמים אותה. לשם כך על המחאה להתגבר ולעבור למרי אזרחי - אי-ציות אזרחי בלתי-אלים. זהו התסריט שכבר נכתב על ידי מהטמה גנדי, מרטין לותר קינג ועוד רבים. אני קורא לאזרחי ישראל להתכונן לפעול, וכשתבוא הקריאה, להיענות לה".