מנחם מנדל וייל (21) חייל שנמצא בתהליך שיקום אחרי שנפצע אנושות בקרבות בג'באליה ברצועת עזה לפני כשלושה חודשים, הותקף אתמול (שבת) כשחזר לביתו ממסיבת פורים שבה חגג עם חברים.
בתיעוד שהופץ ברשת נראה וייל מותקף בידי שני צעירים במאפייה ברמת גן. בשיחה עם ynet הוא סיפר: "הייתי בדרך הביתה מהמסיבה, וראיתי מאפייה פתוחה. הייתי רעב ונכנסתי, אבל לא קניתי כלום. בדרך החוצה, בטעות, נתקעתי בשולחן של כמה חבר'ה שישבו שם. לא שמתי לב והמשכתי הלאה. פתאום אחד מהם התחיל לצעוק עליי ולקלל".

"הסתובבתי ואמרתי להם, 'תירגעו, הכול בסדר, לא קרה כלום'. הם קמו והתקרבו אליי, והיו שם קצת חילופי דברים, ואז אחד הבחורים דחף אותי, עוד אחד ניסה לזרוק עליי את הכיסא לפרצוף. עצרתי אותו עם היד, וחבר נוסף ניסה לחנוק אותי וניסיתי להשתחרר ממנו".
"אמרתי להם שאני חייל פצוע, כדי להכניס אותם לפרופורציות, אבל זה לא עזר. מזווית העין ראיתי שאחד מהם ברח, אבל היה נראה שהוא הולך להביא סכין או נשק. אמרתי לעצמי שבגלל שטות כזו לא שווה לי לגמור, יש לי עוד תוכניות לחיים. עזבתי את האירוע והלכתי הביתה".
3 צפייה בגלריה
תיעוד: שני צעירים תוקפים את החייל מנחם מנדל וייל
תיעוד: שני צעירים תוקפים את החייל מנחם מנדל וייל
תיעוד התקיפה
(באדיבות דניאל עמרם ללא צנזורה)
3 צפייה בגלריה
תיעוד: שני צעירים תוקפים את החייל מנחם מנדל וייל
תיעוד: שני צעירים תוקפים את החייל מנחם מנדל וייל
(באדיבות דניאל עמרם ללא צנזורה)
3 צפייה בגלריה
מנחם מנדל וייל
מנחם מנדל וייל
מנחם מנדל וייל
וייל, שכאמור נמצא בהליך שיקום בעקבות פציעתו אחרי חודש של לחימה בעזה, ועבר כבר חמישה ניתוחים, סיפר על התהליך שעבר: "אני משרת בהנדסה קרבית, והתחלנו את העבודה שלנו ברצועה, וזו הרבה מאוד עבודה. זו הייתה זכות ענקית להיות חלק מהמלחמה הזו. בדרך לאחת המשימות שלנו עברנו בשטח פתוח והותקפנו על ידי RPG.
"חבר טוב שלי, אוריה יעקב, ספג הכול ונהרג. בזכותו אני חי. הוא מת גיבור והוא והציל לנו את החיים. אני ועוד שלושה חבר'ה נפצענו. הייתי בהכרה ואני זוכר את כל האירוע, את הצעקות והכאבים, ושאני מסתכל על עצמי ולא מצליח לזוז ואני מדמם וחסר אונים, ויורים עלינו עם הקלצ'ניקובים. התחושה הייתה שאני עוד שנייה מקבל כדור לראש וסיימתי. בסוף הגיעו עוד כוחות וחיסלו את המחבלים, 669 חילצו אותנו במסוקים והגעתי לשיבא. בהתחלה לא יכולתי ללכת, לאכול, להתקלח או לזוז בכלל, אבל השקעתי המון בפיזיותרפיה ואני לאט-לאט חוזר לעצמי".
״ברור לי שהבחורים האלה לא מייצגים את עם ישראל״, אומר וייל, שהתלונן במשטרה על התקרית,"אני פגוע כי שמתי את החיים שלי גם בשביל הבחורים האלה. אני מרחם עליהם, והם לא מייצגים את הכרת התודה של עם ישראל".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בעקבות תיעוד שהופץ ברשתות החברתיות אודות חשד לאירוע אלימות שהתרחש ברמת גן בו מתועדים מספר מעורבים מכים קורבן לכאורה, פתחה המשטרה בחקירה יזומה במסגרתה איתרו החוקרים את הקורבן וגבו ממנו עדות. החקירה נמשכת במטרה להגיע לחקר האמת".