בזמן שראש הממשלה עדיין מחכה להזמנה מנשיא ארצות הברית, ביקור בסין כבר מתוכנן. בפגישתו עם חברי קונגרס בירושלים, ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן אותם על כך שהוא הוזמן לביקור בסין. לא נמסר על תאריך לביקור.
1 צפייה בגלריה
נתניהו ונשיא סין שי ב-2017
נתניהו ונשיא סין שי ב-2017
נתניהו ונשיא סין שי ב-2017
(צילום: gettyimages)
"הביקור המיועד יהיה ביקורו הרביעי של ראש הממשלה נתניהו בסין, והממשל האמריקני עודכן על כך לפני חודש", נמסר מלשכת ראש הממשלה.
עוד נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו הבהיר לחברי הקונגרס ששיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני בין ארה״ב וישראל נמצא בשיא של כל הזמנים, והדגיש שארה״ב תמיד תהיה בעלת הברית החיונית של ישראל, שאין לה תחליף".
אלוף (במיל) תמיר הימן, מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), טען בעקבות הפרסום כי "הביקור לא יגרום לבית הלבן להזמין את נתניהו, נהפוך הוא, זה יגרום לכעס. לפיכך זה עיתוי גרוע מבחינה טקטית.
"אם יש דבר שמרגיז את הממשל האמריקני הוא השיח על ״גיוון משענות״- קרי, ניסיון ישראלי ללהטט בין ארה״ב לבין מתחרותיה ובראשן סין. וכיום, כשארה״ב בתחרות עולמית מול סין, זהו עיתוי גרוע גם מבחינה אסטרטגית".
לדברי ראש אמ"ן לשעבר הימן, "היחסים המיוחדים עם ארה״ב בסכנה. אין הרבה דברים שאנו יכולים לעשות בכדי להועיל, אבל אנחנו בהחלט יכולים להזיק. המעשה הזה הוא סוג של מאיץ שלילי שכזה".