2 צפייה בגלריה
לובשים מדי נאצים ומכוונים "רובה" לראשו של האסיר היהודי
לובשים מדי נאצים ומכוונים "רובה" לראשו של האסיר היהודי
מכוונים רובה לראשו של "אסיר יהודי". התיעודים ממצלמות האבטחה באורק
(מהרשתות החברתיות)
המפגן האנטישמי שהופץ ברשתות החברתיות - וזעזע את העיירה הפרו-ישראלית: העיירה הציורית אורק שבהולנד, שרוב תושביה הם דייגים, ידועה בזכות אהבתה לישראל. במבצע "שומר החומות" התושבים הנוצרים האדוקים של העיירה הממוקמת צפונית לאמסטרדם הניפו דגלי ישראל והביעו תמיכה חזקה בישראל. זאת גם הסיבה שהעיירה נסערת בשל תמונות שפורסמו בשבת בערב ברשתות החברתיות שבהם נראית חבורת צעירים לבושים במדים נאצים כאשר הם מדמים השפלה של צעיר שלבוש בבגדי אסיר יהודי מהשואה ועליו טלאי צהוב.
שיאה של ההשפלה הגיעה כאשר אחד ה"קצינים הנאצים" מכוון רובה לראשו של האסיר היהודי. המפגן המזעזע שימש מחאה על מגבלות הקורונה. מה שקרה באזור התעשייה של העיירה ואחר כך בעיר העתיקה שלה תועד במצלמות אבטחה במעגל סגור. הצילומים הופצו ברשתות החברתיות והופצו בעיקר בקרב קבוצות של צעירים.
2 צפייה בגלריה
לובשים מדי נאצים
לובשים מדי נאצים
"צילומים קשים". לבושים במדי קצינים נאצים - ומעלים לסנאפצ'ט
(מהרשתות החברתיות)
תמונות הצעירים חוללה מהומה. באחת התמונות שעלתה בסנאפצ'ט נראים שמונה צעירים במדים של קצינים נאצים, מתוכם שלושה עם שפמים מודבקים ואחד מצדיע במועל יד.
משטרת אורק פתחה בחקירת המקרה כמו גם העירייה והתובע הכללי. דוברת העירייה מסרה לתקשורת ההולנדית: "ראינו את הצילומים. הם בהחלט קשים. אנחנו בהתייעצות עם המשטרה והתובע הכללי כדי להבין את התמונה המלאה לפני שנחליט איך לפעול".
הבעלים של אחת ממצלמות האבטחה הסביר שהצילומים אכן אמיתיים ונלקחו בשבת בערב. "הצילומים הופצו בקבוצות בשבת. הייתה להם מסיבה באזור התעשייה והם נכנסו לעיר העתיקה. הם אנשים חסרי כבוד", הוסיף.