במלאת שנתיים לפיגוע שבו נרצחה תושבת השומרון אסתר הורגן סמוך לביתה, יזם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן כנס בפרלמנט האירופי, בדרישה לעצירת העברת הכספים מהרשות הפלסטינית למחבלים פלסטינים בכלא הישראלי. את הכנס יזמו במועצה כחלק מהמלחמה נגד העברת הכספים של האיחוד האירופי לרשות הפלסטינית.
הכנס נפתח בהדלקת נר זיכרון משותף לזכרה של הורגן, שהחזיקה באזרחות אירופית. הטקס התקיים אתמול (ד') בנוכחות בעלה של אסתר, בנימין, בנותיה אודליה ואביגיל, ראש מועצת שומרון יוסי דגן ויותר מעשרה חברי פרלמנט אירופי. בכנס לקח חלק גם שגריר ישראל לאיחוד האירופי חיים רגב.
3 צפייה בגלריה
אסתר הורגן
אסתר הורגן
אסתר הורגן ז"ל
3 צפייה בגלריה
כנס לזכרה של אסתר הורגן ז"ל בפרלמנט האירופי
כנס לזכרה של אסתר הורגן ז"ל בפרלמנט האירופי
משפחתה של הורגן בפרלמנט האירופי
(צילום: מועצת שומרון)
ראש המועצה דגן קרא לעצור את העברת הכספים של האיחוד לרשות הפלסטינית: "אנחנו כאן כדי לזכור את אסתר הורגן, שנרצחה לפני שנתיים בדיוק. הטרור פוגע מדי יום במשפחות שנשארו עם הכאב שלהן". דגן פנה לחברי הפרלמנט: "הכסף שלכם, שמגיע מהמיסים שמשלמים מאות מיליוני אזרחי האיחוד האירופי, משמש לעידוד רצח יהודים במדינת ישראל. חצי מיליארד שקל בשנה מעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים בכלא הישראלי. אז אני שואל אתכם - לא משתלם לרצוח יהודים? תבטיחו שתעשו הכול כדי לעצור את הטירוף".
בנימין הורגן, בעלה של אסתר ז"ל, סיפר לפרלמנט על רעייתו: "היא הייתה אמנית תרפיסטית, שאהבה טבע, ספורט, טיולים וכמובן את משפחתה. לפני שנתיים בדיוק היא יצאה לטיול ומעולם לא חזרה. כשהודיעו לנו שגופתה נמצאה, זה היה שוק. מאז עבדנו קשה לשרוד את זה". הורגן הוסיף כי "לרשות הפלסטינית יש חוק שאומר שאם אתה נמצא בכלא הישראלי בשל רצח יהודי, אתה תקבל משכורת, שמתוקצבת גם על-ידי האיחוד האירופי. אני יודע שרוב חברי הפרלמנט האירופי הם פרו-פלסטינים באופן עיוור. צריך לבוא ולראות את המציאות בעיניים. ישראלים ופלסטינים עובדים וחיים יחד, בדרכי שלום. חלק מהם עושים את ההפך, ולמרבה הצער אלו המנהיגים של הרשות הפלסטינית".
3 צפייה בגלריה
אסתר הורגן
אסתר הורגן
"הצליחה לראות את הטוב בכל אדם". אסתר הורגן ז"ל
אודליה, בתה של אסתר, אמרה בפני הפרלמנט: "למדתי מאימא להיות מונעת מאהבה, אך לצערי לא לכולם הייתה אותך, אימא. לצערי לא כולם זכו ללמוד מהחינוך המופלא שלך. לצערי יש אנשים שמונעים מפחד מכל מה שהוא שונה, והם יעשו הכול כדי להימנע ממנו, כמו מעשי אלימות ורצח אכזרי". אביגיל, בתה השנייה של אסתר, אמרה: "אימא שלי הצליחה לראות את הטוב בכל אדם ונרצחה רק בגלל שהייתה יהודייה. אם תמשיכו לעזור לטרוריסטים, המחיר יהיה שאנשים כמו אימא שלי ימשיכו להירצח. אני מתחננת - תעזרו לי לא לתת למעגל ההרג להמשיך לגדול".
"אנחנו מביעים סולידריות עם העם הישראלי כולו, ומגנים בבירור כל סוג של טרור", אמר חבר הפרלמנט האירופי מטעם הולנד, ברט יאן רויסן. "נדהמתי לגלות שהרוצח של אסתר יקבל במהלך חייו ארבעה מיליון שקל מהרשות הפלסטינית עבור ביצוע הפשע הנוראי". חבר הפרלמנט מטעם צ'כיה, טומאש זדחובסקי, אמר כי הדיון "הוא חשוב מאין כמוהו. אסור לנו לסבול שום טרור".