הקרבות בין רוסיה לאוקראינה מתקרבים יותר ויותר למרכז קייב, ושליח ynet ו"ידיעות אחרונות" למדינה, רון בן ישי, שוחח עם התושבים המודאגים שירדו לתחנות המטרו כדי להגן על עצמם. "אני כאן כבר חמש שעות", אמר אחד המסתתרים בתחנת המטרו חרשצ'אטיק. "חזרתי הביתה לקייב כשהחלו הקרבות".

לפי שעה, באזורים המרכזיים של קייב שקט יחסית לאזורי לחימה - אחרי שבמהלך הלילה רוסיה שיגרה לאזור מטחי טילים כבדים, וההגנה האווירית האוקראינית יירטה אותם. שברי הטילים הרוסיים, כמו גם טילי היירוט וטילי קרקע-קרקע, נפלו בשכונות הצפוניות של קייב וגרמו לדליקות ולנזק רב. מאז, שומעים מדי פעם הדים של נפילת טיל או ירי גם במרכז קייב, ולעיתים גם צרורות ירי שנפסקים מיד, ככל הנראה במטרה לזרוע פאניקה כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית של הרוסים. עם זאת, היעד של הרוסים ברור - וקייב הייתה שוממת היום.
6 צפייה בגלריה
 העבירו את הלילה במטרו
 העבירו את הלילה במטרו
העבירו את הלילה במטרו
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
"נכנסים לשלב ההגנה". ראש העיר קייב
"נכנסים לשלב ההגנה". ראש העיר קייב
"נכנסים לשלב ההגנה". ראש העיר קייב
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
קייב אזרחים תופסים מחסה בתחנת המטרו  במהלך מתקפה אווירית אוקרינה מלחמה
קייב אזרחים תופסים מחסה בתחנת המטרו  במהלך מתקפה אווירית אוקרינה מלחמה
"זו לא פוחדים מפוטין, חוששים על חיינו"
(צילום: EPA)
אלכס, אזרח ישראל שנולד באוקראינה, שהה גם הוא בתחנת המטרו - ואמר לשליחינו: "נולדתי באוקראינה, אבל רוב חיי גרתי בישראל והייתי בצה"ל. הגעתי לכאן כדי ללמוד ב-2017 ונשארתי פה, התחתנתי ויש לי גם ילד. אני הולך לקחת נשק ולהילחם, כי זו מלחמה על הבית. אני מרגיש שזו המלחמה שלי, הרוסים לא אוהבים גם יהודים וישראלים. הם קוראים לנו ני-רוסקים, כלומר לא רוסים, הם חושבים שאנחנו נחותים מהם. ב-2012, כשהיה משטר פרו-רוסי, פחדתי להסתובב פה עם מגן דוד".
תושבי קייב התבקשו למצוא מקום מסתור ומקלט מחשש לתקיפות ממושכות על העיר. ראש העיר ויטאלי קליצ'קו הכריז בצהריים כי עירו "נכנסה לשלב ההגנה". "יריות ופיצוצים נשמעים מכמה שכונות שאליהן נכנסו מחבלים בקייב", אמר קליצ'קו. "האויב רוצה להוריד את הבירה על ברכיה ולהרוס אותנו".
אזרחית אוקראינה שהגיעה למטרו כבר אתמול ומאז נמצאת שם הסבירה כי "היה מידע ברשתות החברתיות למצוא מסתור ומקלט". היא לא יודעת להעריך כמה זמן תיאלץ להסתתר שם. "לא יודעת. תלוי איך יהיה המצב במדינה, אנחנו שומעות את ההפצצות", אמרה. חברתה, תמרה, סיפרה כי ירדו למטרו לאחר שנשמעה אזעקה בקייב. היא הבהירה: "אנחנו לא פוחדות מפוטין, אבל כן חוששות לחיינו ולחיי ילדינו".

6 צפייה בגלריה
המטרו בקייב
המטרו בקייב
המטרו בקייב
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
המטרו בקייב
המטרו בקייב
המטרו בקייב
(צילום: AFP)
דיווחים ראשונים על קרבות בתוך קייב הגיעו מעט אחרי השעה 9:00 הבוקר. לפי AFP, כוחות רוסיים מוצנחים הגיעו לאובולון שבצפון קייב כבר אתמול, ומשרד ההגנה האוקראיני קרא לתושבים להתנגד להם: "אנו קוראים לתושבים לעדכן אותנו על תנועת הכוחות, להכין בקבוקי תבערה ולנטרל את האויב". היום בצהריים שידרה הטלוויזיה הממלכתית של אוקראינה הוראות להכנת בקבוקי תבערה. זמן קצר אחר כך דיווחה כי כלי רכב צבאיים אוקראיניים נכנסים לקייב כדי להגן על הבירה.
וסיל, מתנדב שעשה את דרכו לחזית בחלק הצפוני של הבירה האוקראינית, אמר כי "יש שם גדודים רוסיים שמגיעים מבלארוס. אנחנו נלך כדי לעצור אותם שם". הוא הסביר כי הוא הולך לעיר דרובי, הקרובה יחסית לצ'רנוביל: "אנחנו נעצור את הגדודים, את הטנקים, ונגן על העיר שלנו, על קייב, על אוקראינה. נגן על החירות עצמה – לא רק עבורנו, אלא עבור כל אזרחי העולם". וסיל כינה את נקודת הזמן הנוכחית "נקודת אמת לא רק עבור האוקראינים - אלא עבור העולם כולו".