עוד שני אסונות, בערב אחד: בקריית ים נמצאה אמש (רביעי) גופת אישה כבת 50 שככל הנראה טבעה, ושעות לפני כן נספה בשריפה בדירה בבת ים גבר כבן 60.
האירוע בקריית ים התרחש בחוף הבתולה בעיר, שם גופתה של האישה נפלטה לפי מד"א מהמים. ההערכה היא שמדובר כאמור בטביעה. הדיווח על האירוע התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 22:48, וחובשים ופרמדיקים של הארגון דיווחו כי לא היו לה סימני וחיים - וקבעו את מותה במקום.
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע בקריית ים
זירת האירוע בקריית ים
זירת הטביעה בקריית ים, אמש
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע בקריית ים
זירת האירוע בקריית ים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )

חובשי מד"א על אופנועי חירום, ישראל מנחם וחיים אלגרבלי, סיפרו: "ראינו בחוף על קו המים אשה בשנות ה-50 מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק, ככל הנראה לאחר שנפלטה מהמים לחוף, ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה".
מוקדם יותר אמש נספה כאמור גבר כבן 60 בבת ים, בדירה בקומה ראשונה בבניין מגורים ברחוב מבצע סיני בעיר. הדיווח על האירוע התקבל במוקד מד"א בשעה 20:10, וגם במקרה הזה חובשים ופרמדיקים של הארגון נאלצו לקבוע את מותו בזירה.
3 צפייה בגלריה
זירת השריפה בבת ים
זירת השריפה בבת ים
זירת השריפה בבת ים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
חובשי רפואת חירום רכובים על אופנועי מד"א, יוסף ששון כפיר ורסנו, סיפרו: "מדובר בשריפה בדירה בקומה הראשונה מתוך ארבע קומות בבניין מגורים. לאחר שהאש כובתה נכנסו לדירה וראינו גבר מחוסר הכרה ועם כוויות מרובות בגופו. ביצענו בו בדיקות רפואיות וראינו שהוא ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותו במקום".
ברשות הכיבוי מסרו כי הכבאים איתרו את הלכוד בדירה כשהוא ללא רוח חיים. עוד נמסר כי הם השיגו שליטה על האש בתוך 11 דקות מרגע הדיווח על השריפה למוקד 102. חוקר דליקות נשלח לזירה בכדי לבדוק את נסיבות השריפה.
האסונות הללו התרחשו אחרי אסון נוסף אתמול: גבר כבן 30 נהרג בתאונת צניחה סמוך לבית שמש. לפי מד"א האיש שהפעיל מצנח רחיפה ממונע התרסק אל תוך שדה חיטה סמוך לפארק צרעה. המשטרה פתחה בבדיקת נסיבות התאונה.