באסל שחאדה (28), שוטר סיור במחוז חוף המתגורר ביישוב ירכא שבגליל, גידל 85 שתילי קנאביס במשקל של 15.56 ק"ג במעבדת סמים בביתו. כך נטען בכתב האישום שהגישה הבוקר (ראשון) פרקליטות מחוז חיפה, ובו יוחסו לשוטר עבירות החזקה וייצור סמים. שחאדה נעצר בתחילת החודש, בפעילות משותפת של בלשי היחידה המרכזית של המחוז הצפוני וחוקרי יחידת חשיפה של מח"ש.
על פי כתב האישום שהגיש עו"ד מור בן אבו, השוטר שכר בית בכפר כסרא באוקטובר 2021. במהלך התקופה, ערך שחאדה שינויים בבית וצייד אותו בכלים שונים לצורך גידול קנאביס. הוא נאשם כי לצורך גידול השתילים חיבר את ביתו למתקני חברת החשמל בחיבור ישיר - שלא דרך המונה, באופן שעקף את החיבור התקני הנהוג.
1 צפייה בגלריה
מעבדת הסמים שנמצאה בביתו של השוטר
מעבדת הסמים שנמצאה בביתו של השוטר
מעבדת הסמים שנמצאה בביתו של השוטר בתחילת החודש
(צילום: דוברות המשטרה)
נגד השוטר הוגשה בקשה להארכת מעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. הפרקליטות ציינה כי "נשקפת מסוכנות רבה מטיב מעשיו, שכן הנאשם מהווה חלק אינטגרלי בשרשרת הפצת הסם המסוכן לציבור הרחב, ובפרט משום שהוא משמש איש אכיפת חוק".
בתוך כך הגישה הבוקר חטיבת התביעות של המשטרה כתב אישום נגד תושב חיפה, בחשד שהחזיק כ-20 גרם של חומר החשוד כסם מסוג קוקאין - שלא לצריכה עצמית. הנאשם, צעיר בן 26, נעצר לפני כשבוע וחצי בפעילות יזומה שערכו בלשי תחנת חיפה ביחד עם יחידת הכלבנים. החומר החשוד כסם מסוכן הועבר להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של המשטרה. גם במקרה זה, ביקשה התביעה מבית המשפט לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.
סנגורו של השוטר, עו"ד מיכאל כרמל, אמר ל-ynet: "בניגוד לעמדת הפרקליטות, שבגלל שמרשי שוטר קיימת עילת מעצר עצמאית בשונה מיתר האנשים שבעניינם הוגשו כתבי אישום דומים בעבר, נראה כי היד של מח"ש על קלה על הדק המעצר. השופטת החליטה לשחרר את מרשי ממעצר מאחורי סורג ובריח למעצר בית בבית אמו".