2 צפייה בגלריה
יואב קיש
יואב קיש
שר החינוך קיש
(צילום: אבי מועלם )
הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון את מינויים של פרופסורים ואישי ציבור שתומכים תמיכה מלאה במהפכה המשפטית למועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), למרות התנגדות נחרצת של ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה). המהלך, שלא מופיע בסדר היום של ישיבת הממשלה ביום ראשון אך גורמים ממשלתיים אומרים שיקודם, מתבצע כשברקע עומדת הודעת התפטרותו של מנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל מתפקידו.
את המינויים יזם שר החינוך יואב קיש, מבלי שקוימה כנהוג התייעצות מראש עם ועד ראשי האוניברסיטאות ולכן הם נוגדים את נוהל המנהל התקין. בוועד טוענים כי מדובר במינויים פוליטיים לכל דבר, שאין בינם לקידום ההשכלה הגבוהה בישראל דבר. בוועד שוקלים לעתור לבג"ץ אם המינויים אכן יאושרו בישיבת הממשלה ביום ראשון.
2 צפייה בגלריה
מרים פיירברג
מרים פיירברג
ראש העיר נתניה פיירברג
(צילום: יאיר שגיא)
המועמדים לכהן במל"ג הם פרופ' גדעון ספיר מאוניברסיטת בר אילן שהוזכר באחרונה כמועמד להתמנות לנשיא בית המשפט העליון בעתיד, פרופ' אהוד דוכובני ממכון ויצמן, המדענית פרופ' מרסל מחלוף וראש העיר נתניה מרים פיירברג, שתומכת במדיניות הממשלה.
עוד יצוין כי לפי חוק המועצה להשכלה הגבוהה, על לפחות שני שלישים מחברי המועצה להיות בעלי מעמד מיוחד בהשכלה הגבוהה והם ימונו רק לאחר התייעצות של שר החינוך עם חברי ועד ראשי האוניברסיטאות וימונו גם מתוך רשימות שהוועד יגיש לו.
שום נציג מטעם הוועד לא נכלל ברשימה אף שנהוג ששר החינוך ממנה מועמדים גם מתוך רשימות הוועד. אף אחד מהמועמדים לא הומלץ על ידי הוועד.
מטעם נשיא הטכניון נמסר בתגובה: "ממה שפורסם ניתן להבין כי פרופ׳ מרסל מחלוף מועמדת מטעם שר החינוך לחברות במל"ג עקב עמדותיה הפוליטיות. פרופ׳ מחלוף מחליפה אשת סגל אחרת מהטכניון שסיימה את תפקידה. היא הומלצה על ידי ועד ראשי האוניברסיטאות בזכות כישוריה והשר אימץ את ההמלצה".
במשרד החינוך בחרו שלא להתייחס לנושא.