3 צפייה בגלריה
הנרצח כפר כסרא-סמיע
הנרצח כפר כסרא-סמיע
נג'יב עדבאללה
בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (ראשון) על עמיר (24) ופראח (21) ברכאת, בני דודים מכיסרא בגליל המערבי, 17 שנות מאסר בפועל, בגין רצח קרובם נג'יב עבדאללה (22) לעיני בנותיו.
על פי כתב האישום, בני הדודים רצחו את עבדאללה במכות ובאבנים, לאחר שהטריד לטענתם את אחותו של פראח, "וכשראה אותה בכפר, פנה אליה וקרץ לה". בדצמבר 2022 הם הורשעו בעבירה של רצח באדישות, ונגזרו עליהם גם עונשי מאסר על תנאי ותשלום פיצויים על סך 75 אלף שקלים לאלמנתו של המנוח.
עבדאללה ועמיר נפגשו בצהרי יום הרצח, 28 ביוני 2020, ושוחחו על רכב שביקש קרוב משפחתם לרכוש. בהמשך היום שמעו השניים את השמועה על פיה הטריד את אחותו של פראח. עמיר קבע עמו פגישה בערב בטיילת של הכפר, לכאורה בעניין הרכב.
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בכיסרא
זירת הרצח בכיסרא
עבדאללה המשיך לכביש בקצה המטע, והתמוטט. זירת הרצח
(צילום: דוברות משטרת ישראל)
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בכיסרא
זירת הרצח בכיסרא
(צילום: דוברות משטרת ישראל)
עבדאללה, שלא חשד בדבר, הגיע לפגישה ברכב שבו היו שתי בנותיו - בת שלוש ובת שלושה חודשים. השניים התעמתו איתו בנוגע לחשדם, ובין השלושה פרץ ויכוח, שבסיומו יצאו הצדדים מרכביהם. "בשלב זה תקף עמיר בחוזקה את המנוח, היכה אותו והצמיד אותו לרכב, תוך שהוא חובט בו ומטיח אותו בכוח על גבי הרכב. פראח הצטרף וחבט בו באגרופים ובמכות", נכתב באישום.
"הם המשיכו להכות ולחבול בו ועמיר הרים אבן גדולה מצדי הדרך ואחז בה במטרה לתקוף באמצעותה את המנוח. הוא ניסה להתרחק, אך הם לא הרפו. עמיר ופראח הפילו אותו והמשיכו להכותו בעוצמה, תוך שימוש באבן, באגרופים ובבעיטות לגב, החזה, הראש והרגליים, תוך שוויון נפש לאפשרות גרימת מותו".
בשלב זה הגיע אחיו של קרוב משפחתם, והנאשמים החלו לתקוף גם אותו. עבדאללה קם והחל לברוח, והשניים רדפו אחריו. הוא נכנס למטע זיתים והשניים לא ראו אותו, ועזבו. משם המשיך לכביש בקצה המטע, והתמוטט. עוברי אורח הזעיקו עזרה, אך מותו נקבע בבית החולים. מאוחר יותר התברר כי סבל כתוצאה מהמכות מחבלות רבות ומקרע בטחול, שגרם לשטף דם פנימי.
מונא אבו אליונס חטיב עורכת הדין של החשודהעו"דמונא אבו אליונס-חטיבצילום: שרון צור
החקירה הוטלה על מחלקת הרצח ביחידה המרכזית במחוז צפון, בראשות רפ"ק אריה לוגסי. זהות הנאשמים הייתה ידועה לחוקרים, ובלחצם הסגירו השניים עצמם בתחנת המשטרה במעלות שעות לאחר הרצח. בהחקירה אותרו סרטונים המתארים את הרצח וכן את בריחתו של עבדאללה מהמקום. השניים טענו בחקירתם כי לא התכוונו לרצוח.
עו"ד מונא אבו אליונס-חטיב, המייצגת את משפחתו של עבדאללה מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, מסרה בתגובה כי "בית המשפט שלח היום מסר ברור לנאשמים ולמשפחתם, שגם לאחר הרצח המשיכו להשמיץ את המנוח ומשפחתו, כי יש לגלות אפס סובלנות למי שנוקט באלימות כה אכזרית. משפחתו של המנוח נג'יב מקווה כי עם גזירת הדין הנאשמים יפנימו חומרת מעשיהם ויביעו חרטה אמיתית, מה שלא עשו עד היום".