ילד בן 8 נהרג ועוד תשעה נפצעו היום (חמישי) ממפולת סלעים בנחל דוד בעין גדי, בהם אחד במצב קשה, שלושה במצב בינוני ועוד חמישה במצב קל. חוץ מההרוג, עוד שלושה ילדים נפגעו במפולת.
המפולת התרחשה בשעות הבוקר המוקדמות, בזמן ששתי משפחות טיילו במקום, כנראה באופן עצמאי. בשעת המפולת, לא היו הרבה מטיילים נוספים באזור. חלק מהפצועים טופלו בחניון הכניסה לשמורה ואחרים בתוך ערוץ הנחל. חלק מהפצועים פונו במסוקי חיל האוויר לבתי החולים סורוקה בבאר שבע והדסה עין כרם בירושלים, וחלק פונו במסוק מד"א לבית החולים שיבא תל השומר.
6 צפייה בגלריה
מפולת אבנים בעין גדי
מפולת אבנים בעין גדי
צוות מד"א מטפל בפצועים בעין גדי, היום
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
6 צפייה בגלריה
מפולת אבנים בעין גדי
מפולת אבנים בעין גדי
מסוק פינוי לבית החולים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
6 צפייה בגלריה
מסוק של 669 מבצע חילוצים בעין גדי
מסוק של 669 מבצע חילוצים בעין גדי
מסוק של יחידת 669 משתתף בפעולות החילוץ


מרשות הטבע והגנים נמסר כי "בהמשך להנחיית משטרת ישראל, ייסגרו נחל דוד ונחל ערוגות עד לביצוע בדיקה גיאולוגית בשטח". עוד נמסר כי האזור ממנו נבעה המפולת ייבדק כדי להבין את המקור שלה, ומה נדרש לעשות כדי למנוע את הישנות המקרה. גם המשטרה מבקשת לא להגיע לאזור. עקב חשש ממפולות נוספות, כביש 90 נחסם לתנועה לשני הכיוונים ממצוקי דרגות, אך מאז כבר נפתח.

למקום הוזנקו מסוקים של מד"א ושלושה מסוקים של וחיל האוויר לסיוע בחילוץ ופינוי. גם כוחות מד"א נוספים, כוחות משטרה ויחידות החילוץ ערד, עין גדי ומגילות הוזעקו. המסוקים של חיל האוויר הוזנקו יחד עם יחידת החילוץ 669.
6 צפייה בגלריה
מתרחצים במפל הראשון בנחל דוד
מתרחצים במפל הראשון בנחל דוד
שמורת הטבע עין גדי היא מהאתרים הפופולריים בישראל. מתרחצים במפל בנחל דוד, ארכיון
(צילום: מתן בוגומולסקי, רשות הטבע והגנים)
שמורת הטבע עין גדי, הכוללת את נחל דוד ונחל ערוגות, היא מהאתרים הפופולריים בישראל. בשנה שעברה טיילו בה 580 אלף מטיילים, והיא דורגה במקום השלישי ברשימה זו, רק אחרי הגנים הלאומיים קיסריה ותל אשקלון. התקופה הנוכחית, סוף אוגוסט ושבוע לפני סיומו של החופש הגדול, היא מהתקופות שבהן מספר המטיילים גדול במיוחד, גם בעין גדי.
השתתפו בהכנת הכתבה: דניאל סלאמה, אלישע בן קימון, רועי רובינשטיין