2 צפייה בגלריה
המכתב של עדי בן ה-8, בנו של רס''מ ע' לאמיר חורי
המכתב של עדי בן ה-8, בנו של רס''מ ע' לאמיר חורי
המכתב של עדי בן ה-8, בנו של רס''מ ע' לאמיר חורי
"לשוטר אמיר חורי האמיץ והגיבור, תודה לך שהצלת את אבא שלי והגנת עליו בגופך, מעדי". כך, במילים נוגעות ללב, בכתב יד ילדותי, על דף ירוק עם ציורים של אופנוע וגיבורי-על, תיאר אתמול (א') עדי בן השמונה, בנו של רס"מ ע', את הכרת תודתו לשוטר שרכב עם אביו על האופנוע המשטרתי בעת פיגוע הירי בני בברק.
ע' ואמיר, סיירים ביחידת האופנוענים של תחנת בני ברק, לא היססו וחתרו למגע. אמיר הסתער קדימה ונפגע, ע' שלף את אקדחו וחיסל את המפגע, אחרי שהספיק לצעוק לשותפו: "זהירות, חורי!".
2 צפייה בגלריה
אמיר חורי ורס"מ ע'
אמיר חורי ורס"מ ע'
אמיר חורי ורס"מ ע'
(צילום: באדיבות המשפחה , דוברות משטרת ישראל )
נהמה גדולה נשמעה אתמול ברחוב ציפורי השקט בנוף הגליל, שבה מתגוררים ג'ריס וסאמיה, הוריו של אמיר. לרחוב נכנסו חמישה אופנועים כבדים של משטרת ישראל, מיחידת האופנועים הארצית, שבה שירת אמיר ושממנה יצא למשימתו האחרונה. כל הנוכחים באוהל האבלים, כולל הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, וראש עירית נוף הגליל, רונן פלוט, יצאו החוצה כדי לקבל את פניהם ולחלוק להם כבוד.
"משפחת חורי היקרה", אמרו השוטרים, "משטרת ישראל ויחידת האופנועים מצדיעים לכם על אמיר הגיבור שמנע אסון רב וגדול יותר. אמיר הסב לכם הרבה כבוד ואנחנו פה לכל מה שתצטרכו". הנוכחים עמדו דקה דומיה שבה הצדיעו לזכר אמיר מול בני משפחתו.
ארוסתו של אמיר, השוטרת לשעבר שני ישר, לא נשארה אדישה למחווה. "תודה ענקית על כל דקה שאתם נוסעים על האופנוע ומנציחים את אמיר. אני רואה אתכם ואני מרגישה את אמיר, רואה את המדים שלכם ומרגישה את אמיר. אני שומעת את קולות ההתנעה של האופנוע ומרגישה את אמיר, ואני מצדיעה לכם ורוצה שרק תשמרו על עצמכם תמיד", אמרה.

בתום המעמד המרגש נכנסו החברים ליחידה לאוהל האבלים, שם ישבו עם בני המשפחה וסיפרו על חוויותיהם עם אמיר. הרגע שלא השאיר אף עין יבשה, היה זה שבו שלפו את מכתבו של הילד, עליו שמרו מכל משמר. ע', אבא של עדי, שלא יכול היה להגיע, ביקש מהם להעביר את המסר מבנו באופן אישי. "אני כל כך גאה שאמיר הציל אותו", אמרה שני מאוחר יותר, "אני גאה שהוא נשאר אבא לילדים בזכות אמיר, ואני גאה באמיר שבזכותו, הילדים של ע' יגדלו עם אבא".
כבר ביום שישי בפוסט שפרסם, כתב ע': "הילדים שלי יגדלו ויזכרו את השם שלך, כי אתה היית השכפ"ץ שלי". ועוד כתב ע' על מי שהיה חניכו לשעבר, שהפך לשותף לדרך: "היה לי העונג להיות איתך עד הסוף. אירוע אמיתי של מחבל, שבו אתה מבין שצריך להגיע כמה שיותר מהר על מנת להציל חיי אדם - כי אם לא, אנשים יירצחו. ואתה בלי לדבר נוסע מיד במהירות, עוקף ניידות כי זה אתה, רואה מחבל מולך ומסתער כמו אריה. אח יקר, לנצח תהיה חקוק אצלי בנשמה. קשה לי לרשום אבל אני יודע שאתה היית רוצה שנמשיך הלאה. המון אהבה, תשמור עלינו מלמעלה".