לשכת עורכי הדין במחוז ירושלים הזמינה את עורכי הדין במחוז לאירוע גיבוש שכולל רחצה לילית במרחצאות געש, כאשר נקבע יום אחד שבו גברים יוכלו להגיע, וביום אחר נשים. בהזמנה הדגישו כי מזמינים את עורכי הדין ל"רחצה לילית נפרדת", וציינו את המועדים שבהם גברים ונשים מוזמנים להגיע בנפרד. מרבית עורכי הדין יצאו נגד ההחלטה: "מלשכת עורכי הדין מצפים לסטנדרט מוסרי גבוה".
1 צפייה בגלריה
פלייר ההזמנה לאירוע
פלייר ההזמנה לאירוע
ההזמנה לאירוע
בדף ועד מחוז ירושלים של לשכת בעורכי הדין פורסמה ההזמנה, וגררה תגובות נגד ההפרדה המגדרית באירוע. "אתם מוחים נגד הממשלה החדשה וההחלטות ההזויות שלהם להחליש אתכם, ואז זה?", הגיב אחד מהם. חבר נוסף בקבוצה מסר כי "אתם יכולים להסביר למה לשכת עורכי דין שאמונה על קיומם של חוקים נותנת יד לאפליה מגדרית? למישהו זה נראה הגיוני?".
אחת הנשים בקבוצה כתבה כי "אתם צריכים להתבייש. לא רק שזה מביך ולא ראוי, זה אפילו לא חוקי. מלשכת עורכי הדין מצפים לסטנדרט מוסרי גבוה בהרבה". אישה אחרת הגיבה: "למה הפרדה? אנחנו חיים באיראן?". בחלק מהתגובות אף רמזו כי מדובר בהשפעה של הממשלה החדשה. "איש חכם זיהה תהליכים. כולם התעצבנו, ומרוב שהם עיוורים הם לא ידעו לאכול את הכובע, גם כשנהיה מדינת עולם שלישי מזרח תיכונית. גם אז, יאשימו את השמאל שסיים את השפעתו בשנת 1995", כתבה אחת מעורכות הדין.
בין כל המגיבים הייתה אחת שתמכה בהפרדה המגדרית, וציינה כי זו התחשבות בציבור המסורתי. "יש נשים ששומרות צניעות ולא שמות בגד ים ליד גברים. אז סוף סוף מתחשבים בכל הנשים, וביניהן נשים דתיות, ולא שוללים מהן את האפשרות להיות באירוע כזה".
לשכת עורכי הדין מסרה: "האירוע מאורגן בידי מחוז ירושלים, על תכניו ומאפייניו. קיום אירוע בהפרדה מגדרית אינו נהוג באירועי הלשכה, אך הדבר נתון לשיקול דעת יו"ר המחוז, ובאחריותו".
ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי מסר: "בדיוק כשם שאנו חוגגים את חג האיפטר בחודש הרמאדן, וכפי שאנו חוגגים את השנה האזרחית, כך אנו מקיימים אירועים שמותאמים לציבור עורכי הדין החרדים. הלשכה היא רב-תרבותית, והיא מכבדת את מנהגי המקום ואת הצרכים הספציפיים של כל זרם בחברה הישראלית. רק כך ניתן לקיים חיים משותפים, שזהו בעיני ערך עליון".