באקוודור פרצו הערב (שלישי) חמושים, חלקם חובשי כובעים, אל אולפן ערוץ הטלוויזיה הממלכתי האקוודורי TC הנמצא בבעלות המדינה. החמושים ירו במקום, וצעקות נשמעו באולפן. חלק מהחמושים תועדו אחר כך עוזבים את המקום עם חלק מאנשי הצוות - לא לפני שדרשו מהם להתקבץ יחד על הרצפה.

בשידור בטלוויזיה נראו אנשי הצוות מצטופפים על רצפת האולפן בעיר גוויאקיל, וחלק מהחמושים התקרבו אל המצלמות והצביעו עליהן. אחד האנשים נשמע צועק: "אין משטרה".
המשטרה המקומית באקוודור הודיעה כי יחידות מיוחדות שלה הוזעקו למקום. "אל תירו, בבקשה אל תירו", צעקה אחת הנשים באולפן - בזמן שבמקום נשמעו קולות ירי. החמושים תועדו עם אקדחים, רובים וגם רימונים. בהמשך מסר מפקד המשטרה סזאר זפטה כי השוטרים הצליחו להשתלט על החמושים, עצרו אותם והחרימו את הנשקים שהיו בידיהם. "זה צריך להיחשב לפעילות טרוריסטית", אמר.
עדיין לא ברור מה הרקע למעשה. התקרית מגיעה אחרי ששבעה קציני משטרה נחטפו באקוודור, ואחרי סדרה של פיצוצים שהגיעו בעקבות הכרזה של הנשיא דניאל נובואה על מצב חירום במדינה.
5 צפייה בגלריה
אקוודור הפגנות ילידים מצב כלכלי קיטו
אקוודור הפגנות ילידים מצב כלכלי קיטו
מהומות באקוודור ביוני האחרון
(צילום: רויטרס)
נובואה הוא בנו של אחד מהאנשים העשירים ביותר באקוודור. הוא נכנס לתפקידו בנובמבר האחרון, והבטיח לבלום גל אלימות שקשור בסחר בסמים ברחובות ובבתי הכלא. מצב החירום שעליו הכריז - למשך 60 ימים - מאפשר לצבא לערוך סיורים, גם בבתי כלא, וקובע את קיומו של עוצר לילי.
החלטת הנשיא הגיעה בין השאר בעקבות בריחה מהכלא של אדולפו מסיאס, מנהיג כנופיית פשע, שריצה עונש של 34 שנות מאסר. באקוודור מתרחשים לעיתים קרובות גם מקרים של לקיחת סוהרים כבני ערובה, ואירועי אלימות קשים בבתי הכלא.
בחודש ספטמבר האחרון, אסירים בבית כלא בעיר קואנקה שבדרום המדינה החזיקו 57 סוהרים ושוטרים כבני ערובה, במחאה על העברת אסירים למתקני כליאה אחרים. אז הודיע שר הפנים האקוודורי כי יממה לפני התקרית אירעו שני פיצוצים של מכוניות בעיר הבירה קיטו, וכי הם קשורים באופן ישיר למחאה ולפעילות של הכנופיות.
כשלושה חודשים לפני כן ארה"ב פירסמה אזהרת מסע למדינה "בשל התסיסה והפשיעה", שהובילו לעשרה ימי מהומות באקוודור. המהומות וההפגנות התקיימו במסגרת שביתה ארצית שעליה הכריז ארגון ילידים גדול ב-14 ביוני, ובמהלכן נהרג מפגין שנפגע בראשו מרימון גז של המשטרה, שישה שוטרים נפצעו קשה ו-18 שוטרים הוגדרו נעדרים.