דובר צה"ל פרסם היום (ראשון) סרטון שבו תועד מפקד גדוד החי"ר במילואים 630 סגן-אלוף במיל' נתנאל (נתי) יעקב אלקובי (36) מחיפה בשיחה עם חייליו, כמה ימים לפני שנפל עם עוד שניים מלוחמיו בקרב בחאן יונס. "גאה לפקד עליכם ולהוביל אתכם, עשינו פה קרב מטורף", אמר אלקובי לחיילי הגדוד. "לא יודע מי רגע הסתכל במה שקרה פה, מהרגע שנכנסו ועד היציאה. המאמץ הזה של הכיסוחים של הניקיון הוא לא פשוט, אבל הוא חשוב והכרחי. עשיתם אותו בצורה מדהימה. שאפו גדול, אוהב אתכם".

אלקובי נהרג ביום שני שעבר מפיצוץ מטען חבלה במבנה ממולכד בחאן יונס יחד עם רב-סמל במיל' זיו חן (27) מכפר סבא ורב-סרן במיל' יאיר כהן (36) מרמת גן. בתקרית נפצעו חיילים נוספים באורחים שונים. אלקובי הותיר אחריו את האישה שרית וחמישה ילדים - שני בנים ושלוש בנות. הוא התגייס לחטיבת גבעתי, וב-2018 כשהיה בדרגת רב-סרן הוא נבחר כמצטיין הרמטכ"ל. במהלך מלחמת חרבות ברזל בעזה הועלה לדרגת סגן-אלוף.
דובר צה"ל גם פרסם הקלטה משיחה שערך סגן מפקד גדוד 630, רב-סרן דור, עם הלוחמים אחרי נפילת אלקובי. "מצד אחד אני גאה מאוד לקחת פיקוד על חבורה של לוחמים שכזאת, ומצד שני מאוד עצוב", אמר הסמג"ד ללוחמים. "אנחנו יודעים שנתי המפקד שלנו, גיבור ישראל, נפל בקרב. הוא נלחם בגבורה ובדרכו השלמנו את המשימה שלו עד לניצחון. היו לנו פצועים, הפעילו עלינו מטענים, ירו עלינו עם קלצ'ים, המשכנו לדחוף קדימה עד לניצחון".
רס"ן דור הוסיף: "הדרך של נתי לדחוף קדימה עד לניצחון, להיות חד ולהיות קטלני וכך הוא דחף את הגדוד שלו קדימה, וגם כשהיו פצועים המשכנו לדחוף קדימה, ובסוף השגנו את המטרה שלנו ופגענו בתשתיות אויב והשמדנו אויב, והשמדנו תשתיות, והגדוד נלחם קדימה והגדוד חזק ולא רואים בעיניים, וחותכים למטרה שלנו עד לניצחון. זה 630, זה משפחה ולוחמים ואתם מוכיחים את זה פעם אחר פעם, בין אם נפגעו לנו לוחמים ובין אם לא.
"משלימים את המשימה עד לניצחון, אז כולם להרים את הראש. אתם יכולים להיות גאים בעצמכם על כל העבודה שעשיתם עד עכשיו, ובמיוחד על העבודה שעשיתם היום ועל איך שתפקדתם. אז אני אמנם עצוב, אבל אני גם גאה לפקד על הגדוד הזה וגאה שאתם נמצאים איתי והמשימה שלנו לא הושלמה. לא להתבלבל, זה לא נגמר עד שזה לא נגמר, עד שהחייל האחרון מהגדוד לא יוצא, חוצה את הגדר. אנחנו ערבים פה לביטחון".
4 צפייה בגלריה
מפקד גדוד 630 סא"ל במיל' נתנאל יעקב אלקובי
מפקד גדוד 630 סא"ל במיל' נתנאל יעקב אלקובי
מפקד גדוד 630 אלקובי בלחימה בעזה
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
נתנאל נתי אלקובי
נתנאל נתי אלקובי
(צילום: אילנה קוריאל)
4 צפייה בגלריה
נתי אלקובי
נתי אלקובי
עם האישה והילדים
4 צפייה בגלריה
 הנופלים בחאן יונס: רס"ל במיל' חן, סא"ל במיל' אלקובי ורס"ן כהן
 הנופלים בחאן יונס: רס"ל במיל' חן, סא"ל במיל' אלקובי ורס"ן כהן
הנופלים בחאן יונס: רס"ל במיל' חן, סא"ל במיל' אלקובי ורס"ן כהן
(צילום: דובר צה"ל)
גדוד המילואים 630 של יוצאי חי"ר לחם בשבועות האחרונים במחבלים, והיה מעורב בפשיטות על תשתיות טרור והשמדת תוואי תת-קרקעי במרחב חאן יונס. במהלך הלחימה, הוביל הגדוד מבצעים גדודיים ונלחם במסגרת מבצעים חטיבתיים תחת צוות הקרב החטיבתי 646 וקידם את הלחימה במרחב.
לוחמי גדוד 630 פעלו בחודשים שעברו מתחילת הלחימה ועד לשבועות האחרונים תחת החטיבה הדרומית באוגדת עזה, וביצעו משימות רבות של הגנה על העוטף והתקפה במרחב האבטחה. הגדוד, בפיקודו של סא"ל אלקובי, קפץ ב-7 באוקטובר והתייצב בגזרת עוטף עזה ונפרס בין היישובים. בנוסף, במהלך הלחימה הגדוד ביצע פעילויות חוצות גדר במסירות ומקצועיות רבה.