מאות מטרים מהגבול הפרוץ עם עזה, ללא שכפ"צים קרמיים ואמצעי ראיית לילה ובנגמ"שים לא ממוגנים: לוחמי מילואים שהוקפצו בשבת בצו 8 למלחמה, נשלחו בימים האחרונים להגן על עוטף עזה ללא אמצעי לחימה מינימליים, תוך סכנה ממשית לחייהם באזור שבו עדיין נמצאים מחבלים.

למרות העובדה שהחשמל מנותק באזור וחרף החשיכה הכבדה, הלוחמים לא מצוידים באמצעים לראיית לילה. יש מכשיר קשר אחד לכוח שפועל לסירוגין, והקליטה הסלולרית במקום משובשת ללא אפשרות להטעין את המכשירים. הלוחמים נשלחו כך לשהיית שטח סביב השעון, מאות מטרים בודדים מהקיבוצים שבהם בוצע הטבח ההמוני, כשאחת לכמה שעות מתגלה חולייה חמושה של מחבלים באזור.
גבול עזה נמצא בקו ראייה ישיר מהם, בטווח של דקות אחדות בריצה, כשברשותם רק כמה נגמ"שי M-113 מיושנים, לא ממוגנים מנ"ט, מהסוג שספג את הפגיעה הקטלנית בקרב בסג'עיה בצוק איתן. באותו קרב, נזכיר, נהרגו שבעה חיילים מחטיבת גולני ובהם אורון שאול, שהוכר כחלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע, וגופתו מוחזקת מאז בידי החמאס.
ynet פנה לדובר צה"ל בנושא, אך דבר לא השתנה. בצה"ל הבטיחו כי התיעדוף בציוד הוא קודם ללוחמים, אך מסתבר שגם אלו בקו החזית המסוכן והקדמי ביותר נותרו חשופים ומופקרים. "אין לנו שום בעיה לישון כאן על האדמה או בנגמ"ש ולאכול רק קופסאות שימורים, וזו מלחמה ואנחנו לוחמים", סיפר אחד מהם. "אבל כולם יודעים שהאויב עדיין בשטחנו, האזורים כאן מופגזים והגדר פרוצה בלי תצפיות. זו סכנת חיים ופגיעה במשימה".
1 צפייה בגלריה
לוחמים על נגמש M-113 בגבול עזה
לוחמים על נגמש M-113 בגבול עזה
"יש פערים ונסגור אותם". הנגמ"ש המיושן בגזרת אשכול, השבוע
(צילום: יואב זיתון)
בצה"ל אומרים כי יבדקו את הנושא וינסו לעזור. באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) הקימו מוקד צבאי לטיפול בבעיות אלו, אך לפי תלונות רבות קשה להשיגו והוא לא מביא לפתרון בבעיות. "יש פערים ונסגור אותם", הבטיח אתמול ראש אט"ל אלוף מישל ינקו.