הורי פעוטות באחד מגני הילדים הפרטיים בבת ים היו משוכנעים שלהם זה לא יקרה, שהגן שאליו הם מביאים את ילדיהם מדי בוקר הוא מקום מוגן ובטוח. בשבועות האחרונים, חלק מההורים שמו לב להתנהגות חריגה של ילדיהם. ההורים חשדו וציידו את הפעוטות במכשירי הקלטה. ההקלטות חשפו צרחות של הסייעות והגננות כלפי הפעוטות, ולטענת ההורים הגננת מחקה את רוב הסרטונים שנשמרו ממצלמות האבטחה בגן.
2 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בגן הילדים בבת ים
תיעוד ההתעללות בגן הילדים בבת ים
תיעוד ההתעללות בגן הילדים בבת ים
למרות המחיקה לכאורה, מספר סרטונים שהגיעו לידי ynet חושפים את ההתעללות הקשה: סייעת הופכת מזרן של פעוט שישן ומטיחה לכאורה את ראשו של הפעוט במזרן, סייעת אחרת זורקת פעוט על מזרן ומכסה את ראשו בשמיכה.
ההורים הגישו בשבוע שעבר תלונה בתחנת משטרת בת ים. הגננת ושתי הסייעות בגן נחקרו ושוחררו למעצר בית של חמישה ימים. בינתיים, ההורים הפסיקו לשלוח את הילדים לפעוטון. זהו גן ותיק בעיר, המחולק לכיתת תינוקיה ולכיתת בוגרים - 18 ילדים בשתי הכיתות.
חן קובריץ כהן ממטה המאבק למען הילדים מסרה בתגובה: "פעם אחר פעם המציאות מוכיחה כי הכלי שיש לנו להגן על הילדים שלנו הוא הקלטות. בהיעדר שקיפות בגני הילדים בשל חוק המצלמות, ההורים נאלצים בכל חשד להכניס מכשיר הקלטה ורק אז להבין מה קורה בגן. תיקון החוק הכרחי כך שכל הורה יוכל לדעת מה קורה בגן וגן שיבחר לא לשקף להורים אז ההורים יעשו את הבחירה שלהם.
"המצלמות חייבות להיות כלי מניעתי ולא ראייתי! אנחנו חוזרים ואומרים, כשיש חשד או אם כבר הבנתם שמשהו קורה בגן, תפנו אלינו ותקבלו את מלוא ההכוונה, למרות סערת הרגשות והרצון להתעמת עם בעלות הגן או סייעות. לכל החלטה יש השלכות ואנחנו פה למנוע זאת ולספק את כל הכלים והמענה הראשוני והמיידי".