המאבק על עתיד התינוקת, שתיוולד בימים הקרובים ליולדת שלבטנה הוכנס עובר לו אין קשר גנטי אליה בשל מחדל ההפריה השגויה באסותא, עולה מדרגה. לאחר פסק הדין שבו הורה בית המשפט לבצע בדיקה גנטית דחופה לבירור זהות ההורים הביולוגים של התינוקת לא הביא את הצדדים לרגיעה.
היולדת ביקשה היום (שישי) בבוקר לעכב את פרסום תוצאות הבדיקה הגנטית ומסירתה לבית המשפט, למרות ההחלטה הברורה בשתי ערכאות משפטיות המדברות על החשיבות הרבה בביצוע הבדיקה. כמו כן, היולדת מבקשת זמן להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון על ההחלטות לבצע בדיקה גנטית. ל-ynet נודע שבינתיים ניתן עיכוב ביצוע על פרסום תוצאות הבדיקה עד יום ראשון אחר הצהריים.
1 צפייה בגלריה
אסותא הפריה IVF
אסותא הפריה IVF
דרישת בני הזוג שטוענים לקשר גנטי: מנו את משרד הרווחה לאפוטרופוס
(צילום: קובי קואנקס, shutterstock)
יש לציין כי הליך הבדיקה הגנטית כבר החל להתבצע ביום רביעי, מיד לאחר פסק הדין של בית המשפט המחוזי בלוד. ההליך החל במעבדה לסיווג רקמות והשתלות בבית החולים שיבא בתל השומר והוא צפוי להסתיים בקרוב. בשלב הזה ההליך אינו דורש בדיקה גופנית, אלא בדיקת מעבדה בלבד.
זוג ההורים שטוענים לקשר גנטי נוקטים מנגד גם הם צעדים משמעותיים ומבקשים למנות לתינוקת מיד עם לידתה אפוטרופוס מטעם משרד הרווחה, דבר שבא כנראה למנוע מצב בו האם היולדת תמהר לרשום מיד לאחר הלידה את התינוקת כבתה. אם משרד הרווחה ימונה כאפוטרופוס לתינוקת, היולדת ובן הזוג שלה לא יוכלו להירשם כהורי התינוקת בינתיים, והמשרד גם יוכל, באופן עקרוני, לקבוע את מקום שהיית התינוקת לאחר הלידה - עד קבלת התוצאות של הבדיקה הגנטית. הסמכות, במקרה שכזה, תהיה בידי משרד הרווחה, שגם יוכל לקבוע שהיולדת תחזיק בתינוקת.
אסף שרעףעו"ד אסף שרעף
בינתיים היולדת חוזרת ופונה, כפי שפורסם בימים האחרונים, לכל הגורמים שמעורבים בפרשה ומבקשת: "תנו לי ללדת בשקט". יש לציין, כי בשתי החלטות בבית המשפט לענייני משפחה ובבית המשפט המחוזי מרכז בלוד נקבע כי להורים הטוענים לקשר גנטי זכות מיידית לדעת אם אכן התינוקת קשורה אליהם ביולוגית. לטענת ראש ההרכב בבית המשפט המחוזי, גם לעובר זכות מיידית וברורה "לדעת מניין בא".
גלית קרנרעו"ד גלית קרנרצילום: אילן ספירא
בית המשפט גם קבע כי מבחינת האינטרס הציבורי של יתר המטופלים בבית החולים אסותא בראשון לציון, שם קרה המחדל, חשיבות עליונה לבדיקה הגנטית כדי שידעו בוודאות שהתינוקת אינה של אחד מהם או שעליהם לעשות בדיקה גנטית גם כן.
 שמואל מורןעו"ד שמואל מורן
פרקליטי היולדת, עורכי הדין גלית קרנר ואסף שרעף סירבו להגיב וכך גם פרקליטי בני הזוג הביולוגים לכאורה, עורכי הדין, דורי כספי, שירה פרידן ושמואל מורן.