בעקבות פרסום התיעוד מזירת הרצח בכפר כנא לפני כשנה וחצי, הודיע היום (ב') ניצב ג'מאל חכרוש למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי כי הוא יוצא לחופשה עד שתושלם בדיקת התנהלותו. קודם לכן עדכן אותו המפכ"ל על מינוי צוות בדיקה לאירוע בראשות ניצב בדימוס אהרון אקסול, שכיהן בעבר כמפקד מחוז תל אביב וראש אגף המבצעים המשטרה.
בתיעוד המדובר, שפורסם לראשונה ב"הארץ", נראה ניצב חכרוש, מפקד יחידת סיף שתפקידה להיאבק בפשיעה בחברה הערבית, מדלג מעל גבר שנפצע באורח קשה מאוד בקטטה בבית עסק בכפר כנא - ולאחר מכן מת מפצעיו - מבלי לעזור לו. מדובר בגאזי אמארה, שנדקר זמן קצר קודם לכן על ידי קרוב משפחתו.
2 צפייה בגלריה
ניצב ג'מאל חכרוש
ניצב ג'מאל חכרוש
ניצב ג'מאל חכרוש
(צילום: אלעד גרשגורן)
2 צפייה בגלריה
ניצב ג'מאל חכרוש מדלג מעל פצוע בקטטה ויוצא מזירת רצח בבית עסק בכפר כנא
ניצב ג'מאל חכרוש מדלג מעל פצוע בקטטה ויוצא מזירת רצח בבית עסק בכפר כנא
מתוך הסרטון: ניצב ג'מאל חכרוש מדלג מעל קורבן הדקירה
בתיעוד התקרית מספטמבר 2020 נראה חכרוש יורד במדרגות בית העסק, חולף מעל אמארה, אבל לא מסייע לו. במשטרה טענו אז כי חכרוש היה זה שהזעיק את השוטרים למקום.
גורם במשטרה מתח מוקדם יותר ביקורת על חכרוש: "לדעתי לא מספיק שהוא התקשר למשטרה. הוא היה צריך לעצור ליד הפצוע, להתאמץ ולהזעיק צוות רפואי. הסרטון מעיד שהוא לא בדק אם הפצוע אפילו חי או מת. מעשה כזה צריך להיבדק ולהיחקר, אפילו במיוחד. מדובר במפקד בכיר, שאחראי על יחידה שלמה למיגור הפשיעה בחברה הערבית".
חכרוש, בן 65 ותושב כפר כנא, הוא המוסלמי הראשון שהועלה לדרגת ניצב במשטרה.