ארצות הברית הודיעה שמהלך היום (שבת) יירטה הספינה יו.אס.אס קארני בים האדום 14 כטב"מים ששייכים לכוחות החות'ים ויצאו מתימן. על פי ההודעה, כל הכלים יורטו ללא נזק או פציעות לכוחות האמריקניים.
2 צפייה בגלריה
הספינה האמריקאית יו.אס.אס קארני
הספינה האמריקאית יו.אס.אס קארני
הספינה האמריקאית יו.אס.אס קארני
(צילום: Petty Officer 3rd Class Bill Dodge/U.S. Navy via AP)
במקביל, ספינה של הצי הבריטי יירטה רחפן חשוד, שהתקרב לספינות מסחריות בים האדום, כך אישר שר ההגנה הבריטי גרנט שאפס.
על פי דבריו, הספינה דיימונד יירטה את הרחפן במהלך הלילה בעת שעקב אחרי ספינת מסחר. זו הפעם הראשונה שחיל הים הבריטי מיירט איום אווירי מאז מלחמת המפרץ ב-1991.
2 צפייה בגלריה
לוחם חות'י הולך על חוף באזור חודיידה ב תימן כשברקע נראית הספינה  גלקסי לידר שנחטפה על ידי ה חות'ים בחודש נובמבר
לוחם חות'י הולך על חוף באזור חודיידה ב תימן כשברקע נראית הספינה  גלקסי לידר שנחטפה על ידי ה חות'ים בחודש נובמבר
לוחם חות'י הולך על חוף באזור חודיידה בתימן
(צילום: EPA/YAHYA ARHAB)
שאפס טען שהמתקפות החוזרות ונשנות של החות'ים על כלי שיט הם "איום ישיר על המסחר הבינלאומי ועל הביטחון הימי. בריטניה נותרת מחויבת להדוף את המתקפות הללו כדי להגן על נתיבי המסחר הבינלאומיים".
במהלך מלחמת חרבות ברזל, החות'ים תקפו לא אחת כלי שיט בים האדום, שיגרו רחפנים וטילי שיוט לכיוון ישראל. המורדים החות'ים הודיעו כי שיגרו מספר רחפנים במהלך היום לכיוון אילת. ההכרזה הזו הגיעה מספר שעות לאחר שדיווח מצרי טען כי חיל האוויר במדינה יירט כלי טיס מהמרחב האווירי המצרי מעל עיר הנופש דהב.
אתמול, ענקית הובלת המכולות הימית "מארסק" הורתה על הפסקת הובלת סחורה דרך הים האדום, בעקבות ניסיון התקפה על אחד מכלי השיט של החברה והסיכונים באזור בתקופה האחרונה, על רקע האיומים של החות'ים.
אחרי ההודעה של חברת "מארסק", גם חברת הספנות הגרמנית "Hapag-Lloyd" הודיעה כי תעצור את ההפלגות שלה בים האדום על רקע ההתקפות של ארגון הטרור, למשך שלושה ימים. זאת לאחר שמוקדם יותר דווח על תקיפה של אחת מספינותיה ליד תימן. דובר החברה ציין כי יעצרו את ההפלגות בים האדום עד 18 בדצמבר, "ואז נחליט מה נעשה הלאה".
היום הודיעה חברת CMA CGM הצרפתית עדכנה שגם היא מפסיקה את כל הפעילות שלה דרך הים האדום לאור "המצב המתדרדר והדאגה הגוברת לבטיחות". ההחלטה של החברה נכנסה לתוקפה באופן מיידי "ועד להודעה חדשה".