"כשבאו מקצין העיר, שאלתי מי מביניהם". כבר שבוע, מאז חידוש הלחימה בעזה, הסתובב איציק בונצל משוהם עם תחושה לא טובה. ככה זה כששניים מבניך נמצאים בלב הקרבות ברצועה. הבוקר (חמישי) הותר לפרסם כי בנו, סמל ראשון עמית בונצל (22), נפל בקרב במרכז רצועת עזה. "בגיל 16 עמית קיבל החלטה, שמשימת חייו תהיה לשרת בצבא ולהגן על המדינה", סיפר האב בדמעות. עמית יובא למנוחות בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי הר הרצל בירושלים. מסע הלוויה יֵצא מבית המשפחה ברחוב קדם 1 בשעה 12:15.
2 צפייה בגלריה
סמל ראשון עמית בונצל
סמל ראשון עמית בונצל
סמל ראשון עמית בונצל
"כשהקרבות החלו שוב לאחר הפסקת האש, ידעתי שמשהו הולך לקרות, רק לא ידעתי למי מהם", תיאר האב איציק. הבן השני נדב (25) משרת בגדוד 101 של הצנחנים, ואילו עמית היה סמל מחלקה בסיירת צנחנים בחטיבה. "החודשיים האחרונים היו גיהינום עבורי ועבור אשתי נועה, לא ישנו בלילות", סיפר האב.
האב אמר עוד: "מאז ההחלטה שלו בגיל 16 להגן על המדינה, הוא עסק רק בהכנות לגיבושים ונרשם לכל קורס אפשרי". הרצון לשרת בסיירת בער בו, עד כדי כך שלאחר לימודיו בישיבה התיכונית אמי"ת בפתח תקווה, עמית נרשם למכינה הקדם-צבאית "קשת יהודה" ברמת הגולן וחיכה לעוד ועוד גיבושים. "הוא עשה את הגיבוש לסיירות שלוש פעמים כדי לנסות להגיע לסיירת מטכ"ל. הוא סיים את זה בהצלחה, אבל לא צלח את ההליך הבא".
לאחר שלא הגיע לסיירת מטכ"ל, קיבל עמית זימון לריאיון בסיירת צנחנים. לדברי האב, שם הוא מצא את מקומו בצבא. "רק לפני שבוע הוא קיבל זימון לצאת לקורס קצינים", אמר איציק. המשפחה מספרת כי ב-7 באוקטובר עמית הוקפץ לזירת הטבח ולחם בתוך הקיבוצים. "עמית סיפר שמה שהוא ראה במוזיאון 'יד ושם' זה סרט רומנטי לעומת מה שהוא ראה בקיבוצים. הוא סיפר ששחטו ושרפו אנשים".

"הוא החליט לתת את כל חייו למדינה"

כמה ימים לאחר מכן נכנס עמית ללחימה בעזה. "הוא אמר לי 'אבא אל תכעס, אני חותם על כרטיס אדי. אם יקרה לי משהו, תתרום את איבריי רק ליהודים', וככה עשינו אתמול בלילה. עמית רצה למות כגיבור, הוא אהב את המדינה ולכן החליט לתת את כל חייו למדינה, וככה עשה בסופו של דבר".
האב הוסיף: "הוא רצה להתקדם בצבא, וידענו שהוא יהיה שם עד גיל הפרישה. הוא עשה עבודה יסודית, חקר כל דבר ובא לכל דבר מוכן. אני יודע שהוא ישב עם כל חייל לפני הכניסה לעזה וכתב במחברת את השם שלו, מי אנשי הקשר שלו, מה הוא אוהב כדי שיכניסו לו את זה לרצועה וממה הוא מפחד.
"אני מקווה שהקורבן שהקרבנו לא יהיה לשווא. עם ישראל בתקופה מאוד קשה, אם חמאס לא חיסל אותנו - אנחנו נחסל אחד את השני. אנחנו הולכים למקום רע מאוד. האיבה בין האנשים, ההסתה, אלה דברים לא טובים. הגענו למצב שקרובי חטופים הולכים מכות בפגישה עם ראש הממשלה, אנחנו לפני קרע סופי. ערב-ערב ערוצי הטלוויזיה משסים בינינו, כמה רעל הם מזריקים בנו. שני ילדים שלחנו לעזה, האנשים בערוצים האלה יודעים מה זו דאגה?"
2 צפייה בגלריה
 סמל ראשון עלמנאו עמנואל פלקה
 סמל ראשון עלמנאו עמנואל פלקה
סמל ראשון עלמנאו עמנואל פלקה
במקביל להודעה על מותו של סמ"ר בונצל, הודיע הבוקר דובר צה"ל כי סמל ראשון עלמנאו עמנואל פלקה (22) מקריית גת, לוחם ביחידת דובדבן של חטיבת הקומנדו, נפטר אתמול לאחר שנפצע קשה בקרב ביום שני בדרום רצועת עזה.