יועץ התקשורת רונן צור הודיע הבוקר (יום ראשון) בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר) כי הוא פורש מתפקידו כיו"ר מטה משפחות החטופים והנעדרים, בעקבות "חשש כבד של משפחות החטופים מפני תגובות של גורמים פוליטיים בקואליציה על מעורבותי בניהול המטה".
2 צפייה בגלריה
רונן צור בעצרת 100 ימים שבהם החטופים עדיין בשבי חמאס, בכיכר החטופים בתל אביב
רונן צור בעצרת 100 ימים שבהם החטופים עדיין בשבי חמאס, בכיכר החטופים בתל אביב
רונן צור בעצרת 100 הימים לשבי החטופים
(צילום: יאיר שגיא)
בפוסט שפרסם כתב צור כי במהלך מפגש עם המשפחות "הובאו עדויות לכך שחלק מהן ספגו איומים בביקוריהן בכנסת ובמפגשים עם חברי קואליציה, אשר התנו את סיועם לשחרור החטופים בשינוי הרכב מובילי המטה. הוחלט בהסכמה מלאה שהחל מעכשיו יוביל צוות משפחות שייבחר על ידן את פעילות המטה, וצוות המתנדבים ייעץ למשפחות".
בהתאם, גם מטעם חלק מהמשפחות נמסר כי בשיחות עם גורמים פוליטיים עלה הצורך להחליף את צור בתפקידו, וכי אותם גורמים העידו שהם נמנעים מתמיכה במטה בגלל נוכחותו.
2 צפייה בגלריה
עצרת בכיכר החטופים בתל אביב
עצרת בכיכר החטופים בתל אביב
"מודים לרונן על התנדבותו למעננו". עצרת בכיכר החטופים בתל אביב, אמש
(צילום: יובל חן)
ב-2006 צור כיהן לזמן קצר כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה, וב-2021 שימש כמנהל המו"מ הקואליציוני מטעמה. ב-2019 מונה ליועץ האסטרטגי לקמפיין הבחירות של רשימת כחול לבן בראשות בני גנץ. כחלק מגל המחאה נגד המהפכה המשפטית אשתקד, צור הקים את תנועת "דגל ישראל", שקראה לגוש המתנגד למהפכה "להתאחד למפלגת שלטון דמוקרטית וציונית, ברוח ערכי מגילת עצמאות".
בהמשך היום מטה המשפחות הודה לצור "על חלקו המשמעותי בייסוד המטה והתנדבותו, ללא ליאות, עבור המשפחות שעולמן חרב עליהן במתקפת הטרור הרצחנית הגדולה בהיסטוריה של מדינת ישראל". מהמטה נמסר עוד כי "מטרת העל שלנו הייתה ועודנה השבתם של כל 134 החטופים הנמקים במנהרות החמאס, העוברים התעללות פיזית, מינית ונפשית, ונמצאים בתנאים תת-אנושיים ללא אוכל, מים, חמצן, תרופות ותקווה.
"מטה המשפחות, המונה יותר מ-20 אלף מתנדבים, ימשיך בשליחותו הקדושה עד להשבת אחרון החטופים, החיים והנרצחים. עם ישראל, על כל גווניו, מאוחד בדרישתו לקיים את מצוות פדיון השבויים ולהחזיר את כל החטופים. ללא חזרתם, לא תהיה תקומה למדינת ישראל. האחריות הבלעדית להשבת כלל החטופים מוטלת על חברי קבינט המלחמה ועל העומד בראשו. אסור להם להחמיץ אף הזדמנות להחזיר את כולם הביתה עכשיו".