נפתלי בנט, ראש הממשלה לשעבר, שוחח הבוקר (ב') עם שרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio והתייחס להתעקשות של שר המשפטים יריב לוין להמשיך בחקיקה. "אני קורא לראש הממשלה לא להיבהל מיריב לוין", אמר. "אם יריב לוין רוצה להתפטר - שיתפטר. המדינה יותר חשובה מיריב לוין".
השווית את המשבר הזה ליום הכיפורים. זו בעיניך אותה הקבלה? "כן, אנחנו בנקודה מאוד מסוכנת, אולי הכי מסוכנת מאז מלחמת יום הכיפורים לפני כ-50 שנה. אני רואה מפולת מדינית, מפולת כלכלית וסכנה ביטחונית מיידית למדינת ישראל. ובתחום הכלכלי יש צניחת השקעות של בערך 90 אחוז מההשקעות הזרות. אנחנו נראה פגיעה קשה מאוד בתעסוקה, פגיעה בכלכלה, בהכנסות, כניסה לגירעון ואינפלציה, זה כבר קורה".
1 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה בנושא אישור ההסכם הימי עם לבנון
ישיבת הממשלה בנושא אישור ההסכם הימי עם לבנון
נפתלי בנט
(צילום: יואב דודקביץ')
בנט המשיך והביע דאגה מהאיומים הביטחוניים על המדינה: "אני עוקב מקרוב אחרי התקשורת של אויבינו, הם כרגע דנים חצי בגלוי בשיתוף פעולה לתקיפה בו זמנית של מדינת ישראל מכל החזיתות. מאיראן, חיזבאללה, סוריה, עזה, פלסטינים, כי הם סבורים שמדינת ישראל בנקודת חולשה. אגב, הם טועים בדבר אחד, אם הם יעשו את הפגיעה הזאת ויפתחו במתקפה, לא יהיה פה סרבן אחד במדינת ישראל. לא יהיה טייס אחד שלא יכנס לקוקפיט והם יחטפו את המכה, אבל אנחנו חייבים להתעשת - ולכן אני קורא לראש הממשלה - תעצור את החקיקה מיד. ולהחזיר את גלנט לתפקיד, למשוך חזרה את המכתב הזה ולהרגיע את המדינה. אחר כך נסתדר או לא נסתדר על החקיקה, זה פחות מעניין. כרגע צריך לעצור הכול כדי למנוע את האסון הזה".
"ראש הממשלה כרגע הוא נתניהו ואני חושב שההתנהלות של הממשלה היא כל כך גרועה. הותרנו להם מדינה במצב מצוין, כלכלה משגשגת, ביטחון טוב, התגברנו על גל הטרור, וב-12 שבועות הביאו אותנו באמת למצב הקשה ביותר שהעם הזה זוכר. ראש הממשלה צריך לעלות מול הציבור ולהגיד, 'טעיתי'. אני חושב שרק הדבר הזה יכול למנוע את המשך המפולת".