חרבות ברזל, היום ה-22: הרמטכ"ל הרצי הלוי התייחס הערב (שבת) לפעולה הקרקעית ברצועת עזה, ואמר בהצהרה כי "עברו 3 שבועות מתחילת המלחמה, ולמלחמה הזו יש שלבים. היום אנחנו עוברים שלב. כוחות שלנו מבצעים כעת פעילות קרקעית ברצועה, שמלווה באש מדויקת וכבדה". הלוי הדגיש כי פעולות אלו "נועדו לשרת את כל מטרות המלחמה: פירוק חמאס, ביטחון בגבולות, ומאמץ עליון להשבת כל החטופים הביתה".
הלוי ציין כי "הכוחות הקרקעיים מבצעים כעת פעולה חשובה ומורכבת", והדגיש: "יעדי המלחמה מחייבים כניסה קרקעית. אין הישגים ללא סיכונים, וכפי שאנחנו יודעים, אין ניצחון ללא מחירים. כדי לחשוף את האויב ולהשמיד אותו אין דרך אלא להיכנס בעוצמה לשטח שלו.
ב-7 באוקטובר חמאס ביצע פשע נגד האנושות כולה. ארגון הטרור מחזיק כעת בחפים מפשע - תינוקות, ילדים, נשים, גברים ואזרחים מבוגרים מאוד, החזרת החטופים היא מאמץ לאומי עליון. ממני ועד כל החיילים ברצועת עזה נעשה הכול על מנת להצליח במאמץ הזה. ליבנו וכוחנו עם המשפחות ועם החטופים. הצבנו לעצמנו מטרות ברורות והדרך תהיה ארוכה, נשלב עוצמה ומחשבה, נזכור, נלחם בנחישות - וננצח".


הרמטכ"ל פירט כי "עד כה ייצבנו את קו ההגנה ותקפנו. לאויב יש מאות רבות של הרוגים, ותשתיותיו מושמדות. גם ביממה האחרונה המשכנו לתקוף ולהשמיד מפקדים בחמאס, לפגוע בפעילים ובתשתיות, גם על ידי הכוחות הקרקעיים עצמם שפוגשים את האויב וגם באמצעות מערכי האש שתומכים בהם מהאוויר, מהים ומהיבשה וכן בתמיכה מודיעינית".
הלוי התייחס גם למתיחות בגבול הצפון, עם שיגורי טילי הנ"ט והפצמ"רים על ידי חיזבאללה. "אנחנו עוקבים אחר ההתפתחויות האזוריות ומוכנים לכל תרחיש. כל הפיקודים המרחביים של צה"ל, יחד עם כל הזרועות והאגפים, מוכנים להתפתחויות האפשריות ותומכים במאמץ הלחימה בגבול הצפון. אנחנו במוכנות גבוה מאוד למנוע ולסכל נסיונות של חיזבאללה לפגוע באזרחי ישראל או בחיילי צה"ל, כפי שעושה פיקוד הצפון בהצלחה בימים האחרונים".
ברקע הביקורת הבינלאומית והקריאות להפסקת אש הומניטרית, הרמטכ"ל הדגיש כי "המצב בעזה הוא תוצאה של מעשיו הנפשעים של חמאס. שם האחריות".
הרמטכ"ל שיבח את לוחמי צה"ל הפועלים ברצועה. "פגשתי אותם בימים האחרונים. מיטב הלוחמים והמפקדים המאומנים היטב פועלים כעת בעזה. כולם חדורי שליחות ואמונה בצדקת דרכנו, דרכה של ישראל", אמר.