ליעד אילני, חבר אופוזיציה בעיריית רמת גן ששימש בעבר כממלא מקום ראש העיר כרמל שאמה הכהן, אמר כי התפטר מתפקידו לפני כשנה וחצי כי לא הסכים לתת יד להתנהלותו. "זה לא סוד, יש כבר סדרה ארוכה של תחקירים שפורסמו בכלי התקשורת", אמר. בריאיון ב-ynet radio טען: "אני יכול לומר באופן הכי עדין שאני יכול, שכל מה שקשור בניהול הנדל"ן שלו - מדובר בהתנהלות לא חוקית. גם את העירייה הוא מנהל בחובבנות".
שאמה הכהן, המכהן כראש העיר רמת גן בארבע השנים האחרונות, שב לעבודתו מאחר שהחשדות נגדו אינם קשורים לעבודתו בעירייה. החקירה נגדו נמשכה בחשאיות חודשים אחדים והפכה אמש לגלויה עם זימונו לחקירה - שנמשכה כ-8 שעות. החשדות נגד שאמה הכהן קשורים לנכסי נדל"ן השייכים לו ולרעייתו, בעיקר בעיר שבה הם מתגוררים. על פי החשד השתמט שאמה הכהן מתשלום מיסים בהיקף של מאות אלפי שקלים על דירות שבבעלותו, אך לא היו רשומות בחלקן על שמו.
2 צפייה בגלריה
ליעד אילני
ליעד אילני
היה ממלא מקומו של שאמה הכהן - והתפטר. ליעד אילני
(צילום: מוטי קמחי)
לדברי אילני, "המעורבות שלו בהשבחת נכסי הנדל"ן שלו ושל המשפחה, שהם רבים מאוד בעיר, אפשר להגיד שהם איילי נדל"ן במושגים רמת גנים, זה משהו שלא מתקבל על הדעת". הוא הבהיר: "אני באמת לא יודע על מה אתמול הוא נחקר ברשות המיסים, אבל אני גם לא מקבל את התגובה שזה לא קשור לעבודתי בעירייה, איש ציבור הוא איש ציבור. יושרה צריכה להיות יושרה ואתה לא יכול לבוא ולומר דבר כזה".
"הוא ממשיך חד משמעית לדאוג לענייניו הנדלניים שלו, של משפחתו, קרובי משפחתו מדרגה ראשונה באופן לא חוקי, באופן עברייני אני יכול לומר. אני כמובן עומד מאחורי הדברים, ושוב, אני לא יודע אם זו הייתה הסוגייה שעליה אתמול הוא נחקר אבל בסופו של דבר כל ענייני הנדל"ן שקשורים בו הם עניינים שצריכים להדיר שינה מכל אזרח שומר חוק במדינת ישראל ומכל תושב רמת גן".
2 צפייה בגלריה
כרמל שאמה הכהן
כרמל שאמה הכהן
"מתנהל באופן עברייני". כרמל שאמה הכהן
(צילום: תומי הרפז)
הוא נשאל על התפטרותו מתפקיד ממלא מקומו של שאמה הכהן לפני כשנה וחצי. "הסתדרנו אחד עם השני עד שגיליתי דבר קשים מאוד. נוצר משבר אמון חמור מאוד בינינו כאשר הוכנס אליי מסמך, טופס 4 לחתימה על אחד מהטפסים של משפחתו, מסמך מזויף אני אומר, כלומר לא הייתה לי דרך לברר שמדובר בנכס של המשפחה שלו כי פשוט זייפו שם את שם הבעלים, הכניסו שם בעלים קודם בכלל כדי שאני לא אראה שמדובר בנכס של משפחת שאמה ובאותו רגע נוצר משבר אמון גדול מאוד. צריך לזכור, אני תמכתי בו בסיבוב השני וגם לפי הדברים שהוא אמר, התמיכה שלי הביאה לניצחונו".
יש להדגיש כי אילני מתכנן להתמודד בבחירות לראשות העיר בשלהי 2023. "אני אתמודד, אבל שוב, אני באמת ובתמים אם הוא היה עושה את עבודתו כפי שהוא הבטיח לציבור, הייתי הכי בכיף תומך בו בבחירות הקרובות".
בפוסט בפייסבוק שפרסם אמש שאמה הכהן הוא כתב: "אני מוותר על איסור הפרסום ואם היה מותר לי הייתי משתף במלוא פרטי חקירתי ברשות המיסים. מדובר בי ואין לי מה להסתיר. חשוב לי מאוד להדגיש שלא נשאלתי ולו שאלה אחת על עיריית רמת גן או על תפקידיי הציבוריים הקודמים".
לדברי שאמה הכהן, "החקירה הנוגעת לענייניי הפרטיים על דיווחי חברה, שהקמתי לפני 24 שנים ושכבר לפני 13 שנים התפטרתי מניהולה בהתאם לחובה המוטלת על כל חבר כנסת. כמו כן נשאלתי על הכנסות מדירות פרטיות שבבעלותי ובבעלות משפחתי. שיתפתי פעולה באופן מלא בחקירה ומטבע הדברים לא אוכל לפרט יותר בנושא בשלב זה".
"לכל הדואגים והמחזקים תודה רבה ואני מאמין שגם כאן האמת תנצח", כתב. "גם ביום לא נעים זה אני ממשיך להאמין ברשויות החוק ושלאחר בחינת הדברים הן תגענה למסקנה כי דין התיק להיסגר. כבר מחר בבוקר חוזר לעבוד מסביב לשעון עבורכם".