1 צפייה בגלריה
בית כלא גלבוע
בית כלא גלבוע
בית כלא גלבוע
(צילום: AFP)
מתלוננת רביעית בפרשת הסרסור בסוהרות: אישה ששירתה כסוהרת בכלא גלבוע ב-2014 העידה היום (חמישי) במשטרה על הטרדה מינית מצדו של מוחמד עטאללה, אסיר ביטחוני שמרצה מאסר עולם בכלא. מדובר במתלוננת רביעית בפרשה שנפתחה מחדש לאחר שכבר נסגרה.
האישה, ר', שירתה באגף 5 של האסירים הביטחוניים בכלא ב-2014, בתקופה בה התגלתה המנהרה שחפרו אסירים ביטחוניים בכלא בניסיון להימלט. בזמן שהיא שירתה שם, קצין המודיעין לא היה הקמ"ן רני באשה, שנציבת שב"ס קטי פרי הורתה לאחרונה להדיחו בהליך מנהלי בגין חלקו לכאורה בפרשה. באשה כיהן בתפקיד בשנים 2015-2017, בזמן ששלוש המתלוננות הקודמות שירתו בכלא.

החוקרים הגיעו אל ר' מיוזמתם תוך כדי החקירה שנפתחה מחדש לפני כשבועיים והיא מסרה עדות על ההטרדות המיניות שעברה בפני חוקרי יחידת להב 433. כזכור פרקליט המדינה עמית איסמן הורה למשטרה לפתוח מחדש את החקירה שכבר נסגרה על ידי הפרקליטות.
עו"ד קרן ברק מסרה כי "מרשתי, הסוהרת הרביעית בפרשה, זומנה לעדות ושיתפה פעולה באופן מלא. כדי לא לחבל בחקירה המתנהלת, אומר רק כי היא הגיעה למתן עדות במטרה לשפוך אור נוסף על התופעה המכוערת של סרסור בסוהרות על פי דרישת אסירים ביטחוניים ומחמוד עטאללה בפרט".
ברק הוסיפה: "לצערי שלוש הסוהרות שאני מייצגת נפגעו באותו האופן, מה שמוכיח שמדובר בהתנהלות שיטתית של הדרג הפיקודי בכלא גלבוע. אני מקווה שהחקירה שמתנהלת תביא למסקנות אישיות בגין אחריותם של כל המעורבים בפרשה, ובמיוחד קצין המודיעין".
שמה של ר׳ עלה במהלך החקירה שהתחדשה בשנית לפני כשבועיים והחוקרים בלהב 433 זימנו אותה למתן עדות על מנת לשחזר את חומר הראיות שעלה כבר בחקירה הראשונה שבסופה כאמור הפרקליטות סגרה את תיק החקירה נגד הקמ"ן רב כלא רני באשה, מפקד הכלא ומפקד האגף. בפרשה הוגש כתב אישום נגד האסיר הביטחוני מוחמד עאטללה ומשפטו מתנהל בימים אלה באשמת מעשים מגונים.