1 צפייה בגלריה
"הגננת אוהבת כנראה ילדים צייתנים"
"הגננת אוהבת כנראה ילדים צייתנים"
"הגננת אוהבת כנראה ילדים צייתנים"
(צילום: shutterstock)
הורים לפעוטות בגן בבאר יעקב סיפרו ל-ynet על העדויות הקשות ששמעו מסייעות על מה שהתרחש לכאורה בגן. אתמול דווח כי הגננת שם חשודה בהתעללות בפעוטות. "הסייעת התקשרה ואמרה שיש בגן דברים הזויים. צרחות על תינוקות, טלטולים, לא נותנים לזוז, לא נותנים לאכול, הילדים יושבים רעבים מול האוכל ואסור לגעת. שופכים מים על הפנים כדי שהילדים לא יירדמו לפני שעה מסוימת. שמענו דברים מזעזעים", סיפר אחד האבות.
החקירה החלה לפני כשבועיים וחצי, לאחר ששלוש סייעות והורים לתינוקות ופעוטות בני חצי שנה עד שנה וחצי התלוננו במשטרת רמלה על חשד לאלימות מילולית ופיזית כלפי הילדים. כמה ימים לאחר מכן לקחו השוטרים את מצלמות הגן לבדיקה. הגננת החשודה נחקרה והורחקה מהגן.
גם בעלת הגן, שמנהלת את המקום, נחקרה. היום התלוננה במשטרה סייעת נוספת. כמו הסייעות האחרות, גם היא סיפרה על צעקות ו"התנהגות אגרסיבית מצד הגננת" כלפי התינוקות והפעוטות. בעלת הגן והגננת נמצאות כעת שתיהן במעצר בית בן חמישה ימים, לאחר ששוחררו בתום חקירתן. מהמשטרה נמסר כ מחר תסתיים החקירה וכי בכוונתה להעביר עד סוף השבוע את התיק לבחינת הפרקליטות.
אב לפעוטה כבת שנה, כדורגלן בכיר בליגת העל, סיפר כי "הסייעת שהתקשרה אלינו אמרה 'אני לא יכולה יותר, זה יושב עליי'. יש שם צרחות על תינוקות, דיבור מלוכלך עד תפיסות בידיים, טלטולים, לא נותנים לילדים לזוז או לאכול עד שיחליטו שאפשר, ככה הילדים רעבים מול האוכל ואסור להם לגעת. שמענו ממנה דברים מזעזעים". לדבריו, "הסייעת נוקבת בשמם של כמה ילדים שהם שובבים, והקטנה שלי במיוחד לא באה לה (לגננת – מ"ת) בטוב. הגננת אוהבת כנראה ילדים צייתנים".
הוא הוסיף כי "כל הזמן הייתה תחושה לא טובה עם הגננת, מדברת לא יפה, אבל לא התייחסנו. הילדה שלי לא היה לה כלום עד לפני חודש, פתאום היא מתעוררת בצרחות מסיוטים". האב האשים כי "המשטרה התמהמה עם החקירה. הכול מופיע במצלמות, למה לוקח להם הרבה זמן?". לדבריו, הוא ואשתו "כבר שבועיים לא מסוגלים להירדם בלילה אחרי שסייעת אמיצה סיפרה לנו מה עוברת הילדה שלנו בגן הזה. התעמתנו עם המנהלת, היא אמרה שהסייעת מעלילה בגלל שפיטרה אותה אחרי שבוע וחצי. המנהלת הסכימה שכמה הורים ייראו יחד איתה את הצילומים ממצלמות הגן".
לדברי האב, אחרי שהסייעת סיפרה על מה שמתרחש בגן, אחת האמהות שלחה את בנה לגן עם מכשיר הקלטה זעיר במכנסיו. "אחרי שעתיים הגננת כנראה תפסה את המכשיר על הילד. המנהלת לא רצתה להחזיר לאותה אמא את מכשיר ההקלטה אבל החזירה בסוף. המנהלת, בעלת הגן, טענה שלא ידעה כלום ושאין סיכוי שתעשה את מה שאומרים עליה".
לטענתו, אותה אם הייתה בין ההורים שצפו בצילומים ממצלמות הגן. "היא סיפרה לנו שרואים במצלמות שמטלטלים את הילדה שלנו ומטיחים אותה על הכיסא. הילדה שלנו היא 'הכוכבת' של הגן", הוא אמר. "אשתי גמורה, לא מסוגלת לדבר, רק בוכה. לאישה הזאת לא מגיע לנהל גן. היא ידעה מה היחס של הגננת בתינוקייה, מתעללת וצורחת על הילדים, היא המון שנים גננת אצלה בתינוקייה". האב סיפר שגם בתו הגדולה הייתה באותו גן. "היה לגן הזה שם טוב בשכונה. הייתי מגיע עם הילדה לגן והגננת הייתה אומרת 'הנה המכשפה', כאילו בצחוק, לא דמיינתי לאן זה יכול היה להגיע".
אמא נוספת מהגן סיפרה כי "התקשרה אלינו עוד סייעת שמספרת לנו מה עושה הגננת, צורחת, צועקת, אגרסיבית כלפי הילדים, לא נותנת לאכול, ממש התעללות, לשבת מול האוכל ולאסור עליהם לגעת עד שהיא תחליט. לא הייתה אלימות פיזית קשה כמו במקרה של כרמל מעודה, אבל לראות את הווידאו, את הצעקות, להושיב מישהו בכוח על כיסא, זאת התעללות שקשה לראות גם אם זה לא מכות".
עו״ד עופר אלמוגעו"ד עופר אלמוגצילום: משה דוד
עו"ד עופר אלמוג המייצג את בעלת הגן מסר: "מרשתי הינה בעלים של כמה גנים זה שנים רבות ויש לה מוניטין רב בתחום. היא זו שהזמינה את ההורים לצפות בקלטות בגן. מרשתי נותנת אמון מלא בעבודת המשטרה ומשתפת פעולה בכל מה שיידרש על מנת להגיע לחקר האמת".
עו"ד אבי עמירם המייצג את הגננת: "הגננת עוסקת מזה 20 שנה בחינוך פעוטות תוך מסירות יוצאת דופן ודאגה עצומה לרווחתם ולשלומם. הורים רבים הביעו בה תמיכה ואף יתרה מכך ביקשו פעם אחר פעם לשבץ את ילדיהם אצלה כגננת. הגננת השיבה לשאלות החוקרים ושללה מכל וכל חשד לאלימות תוך הענקת הסברים משכנעים, אני סמוך ובטוח כי בתום החקירה יאמצו החוקרים את גירסתה".
ממשטרת מרחב השפלה נמסר כי "מיד עם קבלת התלונה פתחנו בחקירה, כולל לקיחת המצלמות ובדיקה של מה שתיעדו המצלמות. הצטברו אלינו תלונות של כמה הורים ושלוש סייעות. הגננת נחקרה באזהרה עם פתיחת החקירה ושוחררה תוך הרחקה מהגן. בנוסף נחקרה בעלת הגן".