חזית נוספת בין השר לביטחון לאומי לראש הממשלה: השר איתמר בן גביר הודיע שלא יכניס נציג של ראש הממשלה לדיון על הרמדאן, על הרקע החשש בקרב גורמים בממשלה שהתנהלות השר לביטחון לאומי עלולה להבעיר את הגזרה.
גורמים המעורים בפרטים טוענים כי בלשכת ראש הממשלה ביקשו לשלוח נציג משלהם לדיון ההיערכות לרמדאן, שבו לוקחים חלק השר ונציגיו, וגם הגורמים הרלוונטיים במשטרה.
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בנימין נתניהו
איתמר בן גביר בנימין נתניהו
בן גביר ונתניהו
(צילום: שאול גולן, אוליבייה פיטוסי)
בסביבת בן גביר רואים במהלך ככזה שנועד "לפקח" על צעדי המשטרה והשר, ואף להנחות אותה במידת הצורך, בהתאם למדיניות קבינט המלחמה - ובשל כך הוחלט לא לאפשר את כניסתו של נציג ראש הממשלה לדיון.
רק אתמול ביקש בן גביר מנתניהו להכחיש פרסום שלפיו הוחלט להפקיע מידיו את ההחלטות בהר הבית בחודש הרמדאן: "אני מצפה מראש הממשלה להכחיש את הדיווח לפיו בסוגיית הר הבית הוא החליט להיגרר אחרי הקונספציה של בני גנץ לפיה שקט קונים בהתקפלויות ובכניעה לטרור, ועל כוונה להעביר סמכויות המצויות בידיי אל קבינט הקונספציה".
הוויכוח הקודם בין הלשכות התקיים סביב מספר המתפללים המוסלמים בהר הבית, כאשר בן גביר דרש להגביל את מספרם באופן חד, ואילו בלשכת ראש הממשלה הלכו בעקבות המלצות המשטרה והתירו כניסה של אלפי מתפללים.
הדיון בלשכתו של בן גביר והסירוב להכניס את הנציג מטעם נתניהו הוא עוד חזית שנפתחה בין שתי הלשכות, שהיחסים ביניהן מתוחים ממילא.
מלשכת השר בן גביר נמסר בתגובה: "מדובר בדיון פנימי בראשות השר וגורמי המקצוע של משטרת ישראל".