חברי כנופיה התפרעו בחודש שעבר באגף שבו הם כלואים בכלא רימונים, לאחר שחברם הועבר לכליאה בהפרדה. תיעוד מהתקרית האלימה והחריגה הגיע לידי ynet. צפו בתיעוד בתחילת הכתבה.
8 צפייה בגלריה
התפרעות הכנופיה בכלא רימונים
התפרעות הכנופיה בכלא רימונים
הסוהרים לא הצליחו להרגיע, כוחות מיוחדים הוזעקו. ההתפרעות בכלא רימונים
ההתפרעות אירעה בתחילת החודש שעבר. מואמן אזברגה (22) מכנופיית הפשע אזברגה בלוד, ניסה להכניס לאגף בכלא רימונים, בתום ביקור של משפחתו, בושם ותמרוקים. אלא שסוהרי שב"ס שמתנגדים להכנסת דברים לאגף תפסו עליו את הבושם וכעונש, לקחו אותו לכליאה בהפרדה. כאשר "חייליו" שכלואים ביחד איתו גילו זאת, הם החלו להתפרע ולהשליך חפצים בתוך האגף.
בתיעוד הבלעדי שהגיע לידי ynet רואים את אנשיו של אזברגה משליכים כיסאות ופחים גדולים, שוברים רהיטים ומתעמתים עם סוהרי שירות בתי הסוהר שמגיעים למקום. הניסיונות של הסוהרים להרגיע את הרוחות לא עלו יפה ואז נאלצו להכניס לאגף את לוחמי היחידות המיוחדות, בהם גם לוחמי מצדה שנאלצו באופן חריג לירות גז מדמיע באגף.
הלוחמים נראים בתיעוד נכנסים לאגף ממוגנים בזמן שהאסירים משליכים לעברם חפצים. כמה עשרות מהאסירים המתפרעים הוצאו מהאגף כעונש על הפרת הסדר והועברו לכליאה בהפרדה לכמה ימים. האירוע החריג הזה ממחיש את סכנת החיים הממשית של עבודת הסוהרים באגפים מול אוכלוסייה פלילית מסוכנת.
8 צפייה בגלריה
התפרעות הכנופיה בכלא רימונים
התפרעות הכנופיה בכלא רימונים
"כל המעורבים הועמדו לדין משמעתי ונענשו בהתאם". ההתפרעות בכלא רימונים
כנופיית אזברגה ידועה באכזריותה ובסכסוך המדמם עם משפחת אבו סעלוק. אחד המקרים הזכורים הוא הירי בכביש 6 בדצמבר 2020 שבו נורה למוות עומר אבו סעלוק (15). הירי התרחש במחלף נחשונים בזמן שהמשטרה אבטחה את הרכב שבו נסע הנער. המשטרה חששה אז שעבריינים ינסו לנקום על חיסולו של סלמאן אזברגה – וליוותה את הרכב של המשפחה שעזבה את העיר בשל סכסוך הדמים, אלא שהליווי המשטרתי לא מנע את הרצח. מואמן אזברגה ועבריינים נוספים ממשפחתו הואשמו ברצח והם עצורים עד תום ההליכים המשפטיים.
משב"ס נמסר: "בתחילת החודש שעבר התקבל דיווח על הפרת סדר שהחלה באגף פלילי בבית סוהר רימונים, ככל הנראה עקב הוצאתו להפרדה של אחד מאסירי האגף. עם קבלת הדיווח הוקפצו למקום כוחות סוהרים מיחידות סמוכות ולוחמי יחידות מחוזית ולוחמי יחידת מצדה, לשם השתלטות על האירוע. במהלך ההשתלטות, נעשה שימוש בגז מדמיע כדי להשיג רגיעה. השקט הושב וכל המעורבים הועמדו לדין משמעתי ונענשו בהתאם".